چهارشنبه، 2 خرداد 1403
رخدادشهر » جامعه » هیچ مدرسه خیرسازی فروخته نمی‌شود

هیچ مدرسه خیرسازی فروخته نمی‌شود

کد خبر: 10059

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش گامی به سوی تکمیل مدارس نیمه تمام خیری است و در این مسیر به هیچ وجه مدرسه خیرسازی فروخته نخواهد شد.

رخدادشهر: ناصر قفلی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد پول املاک فروخته شده در مولد سازی به همان نهاد برمی‌گردد، افزود: در واقع هرچه آموزش و پرورش بسازد، ۱۰۰ درصد پولش به خود آموزش و پرورش برمی‌گردد؛ اینگونه از طریق مولد سازی املاک مازاد، یک مدرسه را واگذار می‌کنند و ۲۰ مدرسه نیمه کاره را تمام می‌کنند.

همچنین رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس نیز اظهار داشت: ملک خیری و وقفی که زمینش را خیر وقف کرده یا ساخته است، جزو طرح مولد سازی اموال قرار نمی‌گیرد.

حمیدرضا خان محمدی افزود: عواید فروش ملک مازاد وارد چندین مدرسه‌ای می‌شود که نیمه تمام است تا تمامش کند بدین ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند در محیطی امن و با کیفیت درس بخوانند.

مجید پیروزان، مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز اظهار داشت: این امر از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت به آن دست زده و املاک مازاد خود را می‌فروشد و هزینه آن را در هر استانی خرج مدارس نیمه کاره همان استان می‌کند.

در ادامه عضو هیئت‌ مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز ابراز امیدواری کرد که بتوان از طریق مولد سازی پروژه‌های نیمه تمام خیرساز را تکمیل کرد.

به گفته مجتبی ملا احمدی، هیچ پروژه خیرسازی قرار نیست در بحث مولد سازی قرار گرفته و فروخته شود.

ایرنا نوشت، همچنین عباس شهرکی از دیگر خیرین مدره ساز به مولد سازی و فروش املاک مازاد دولت اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد هزینه جاری و کل این اعتبار به هزینه‌های تملک و صرف پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش برمی‌گردد. ریالی از هزینه‌ای که در طرح مولد سازی فروخته می‌شود، صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود.

زیبا صالح پور عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان نیز یکی از نتایج مثبت مولدسازی را رفع مشکل از پروژه هایی برشمرد که احداث آنها با مشارکت خیران آغاز شده است.

ابوالفضل هندویان از دیگر خیرین مدرسه ساز، نیز به این نکته اشاره کرد که برخی مدارس در کشور به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام رها شده اند و با مولدسازی این مشکل برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
مدرسه خیر ساز, مولد سازی
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید