یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » نقاط ضعف و قوت سازمان نوسازی مدارس چیست

نقاط ضعف و قوت سازمان نوسازی مدارس چیست

کد خبر: 2050

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: می‌توان سرعت ساخت و ساز در مدارس را با ساخت صنعتی و مدولار کردن قطعات پیش ساخته انجام داد تا بتوان سرعت ساخت را بالا ببریم.

حمیدرضا خان محمدی رئیس جدید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به این سوال که چه نقاط قوتی در این سازمان مشاهده کردید که آن‌را حفظ خواهید کرد؛ گفت: یکی از نقاط قوت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بحث خیرین آن است. سازمان نوسازی تنها دستگاهی است که بیشترین تعداد خیران را در سطح دستگاه‌های دولتی تاکنون جذب کرده است و شبکه منسجمی از مجامع خیرین در سراسر کشور را در اختیار دارد که این مجامع می‌توانند کمک قابل توجهی به سازمان نوسازی داشته باشند.

خان محمدی نقطه قوت دیگر سازمان نوسازی را وجود ردیف‌های گوناگون بودجه‌ای برای سازمان دانست و گفت: ردیف‌های متعدد و متنوعی برای ساخت و ساز مدارس، سرمایش و گرمایش مدارس، مقاوم سازی مدارس و ساخت سرویس‌های بهداشتی در لایحه بودجه دیده شده است؛ این تنوع در ردیف‌های بودجه موجب شده است که این سازمان بتواند در سطح مطلوبی فعالیت کند و به سطح استانداردهای متوسط کشور سراسر کشور را نزدیک به استانداردهای متوسط کشور نماید. انسجام تیم عملیاتی در سازمان نوسازی از نقاط

خیران از سازمان نوسازی انتظار دارند که در فرآیند ساخت و ساز تسریع شود و همچنین رصد فعالیت‌ها و شفافیت مالی برای خیران قابل دسترسی باشد


انتظار خیران از سازمان نوسازی تسریع در فرآیند ساخت و ساز است

رئیس سازمان نوسازی در پاسخ به این سوال که این سازمان چه نقاط ضعفی دارد که مصمم هستید آن را برطرف کنید؛ گفت: نقاط ضعفی که باید بیشتر روی آن در سازمان نوسازی کار کنیم؛ یکی این است که تخصیص اعتبارات اختصاص داده شده به سازمان نوسازی کم است و باید به صورت کامل اعتبارات تخصیص داده شود. به عنوان مثال اگر هزار میلیارد تومان در یک ردیف بودجه دیده شده است باید به صورت کامل به سازمان نوسازی پرداخت شود تا به صورت کامل اهداف مدنظر محقق شود. در حال حاضر ۱۲ درصد اعتبارات تخصیص داده شده و روند اختصاص بیشتر، متوقف شده است که این امر نیازمند پیگیری و کمک سازمان برنامه و بودجه است.

خان محمدی افزود: خیران از سازمان نوسازی انتظار دارند که در فرآیند ساخت و ساز تسریع شود و همچنین رصد فعالیت‌ها و شفافیت مالی برای خیران قابل دسترسی باشد که این موارد از برنامه‌هایی است که ما بر روی آن تمرکز خواهیم کرد. همچنین در تلاش هستیم تا سرعت ساخت و نوسازی مدارس را بالا ببریم که این مهم را هم می‌توان با ساخت صنعتی مدارس و مدولار کردن قطعات پیش ساخته انجام داد تا بتوان سرعت ساخت را بالا ببریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مهمترین برنامه‌هایی که در سازمان نوسازی مدارس دنبال خواهیم کرد تحقق عدالت آموزشی در فضا و تجهیزات است؛ گفت: البته کارهایی صورت گرفته است اما کافی نیست و لازم است به صورت ملموس در شهرستان‌ها و مخصوصاً در مناطق روستایی به صورت جدی و میدانی دنبال شود تا مردم طعم عدالت آموزشی را بچشند.

بحث شناسنامه فضا باید برای تمامی مدارس تبیین و مشخص گردد

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در سازمان نوسازی مدارس به صورت جدی دنبال شود بحث شناسنامه فضا است که باید برای تمامی مدارس تبیین و مشخص گردد. باید وضعیت فضا و نیاز به محیط علمی در آن منطقه مشخص شود تا بر اساس این برداشت بتوان سند توسعه فضا در هر استان و در نهایت برای کشور تهیه کرد همچنین لینک اطلاعات فضاها با دانش آموز از طریق سامانه‌های تهیه شده چه در نوسازی مدارس و همچنین آموزش و پرورش که اتصال آنها به یکدیگر می‌تواند اطلاعات به روزی از وضعیت مدارس را به ما بدهد که بتوانیم تشخیص دهیم در کدام مناطق با افزایش دانش آموز مواجه هستیم و لازم است در نحوه ساخت مدرسه آینده نگری کنیم یا در کدام مناطق با کاهش دانش آموز مواجه هستیم که لازم است سیاست‌های کاهشی را دنبال کنیم.

خان محمدی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: در اسناد بالادستی و در ۶ ساحت تعلیم و تربیت منطبق بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید مدارس ما مدارسی همه جانبه باشند و در کنار سایر دستگاه‌هایی که در محله‌ها و در مناطق و روستاها کار می‌کنند این مدارس طوری جانمایی شوند که بتوانند نیازهای آن محله و روستا را در کنار سایر دستگاه‌ها برطرف کنند.

منبع: mehrnews-5629955

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید