جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » موضوع "هویت" برای جامعه دارای اهمیت است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

موضوع "هویت" برای جامعه دارای اهمیت است

کد خبر: 10053

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در این نشست با تأکید بر اینکه اصفهان پیش قراول در حوزه علم، فرهنگ، هنر و دیانت بوده است، گفت: توجه به موضوع هویت برای زنان و مردان هر جامعه دارای اهمیت است.

رخدادشهر: مینا بیابانی در نشست هم اندیشی فعالان حوزه زنان استان  وی با بیان اینکه زن و خانواده در جامعه ایرانی جایگاهی متفاوت و ارزشمندی دارد و فرهنگ ایرانی- اسلامی در مسئله زن، خانواده، ازدواج و مادری ذخایر فرهنگی برجسته‌ای برای عرضه به جهانیان دارد، افزود: زن در تربیت خود و خانواده به عنوان زن و مادر نقش مهمی دارد و دارای جایگاه مبنایی است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه ۱۵ سال در حوزه هویت اسلامی زن فعالیت کرده ایم ولی هنوز در حوزه جمعیت و سایر موضوعات نتوانستیم مباحث جدی را ارائه کنیم، گفت: با توجه به اهمیت مسئله زن و خانواده در جامعه اسلامی و اینکه متولیان متعددی در حوزه زن و خانواده وجود دارند، با موازی‌کاری و عدم همگرایی بین متولیان مواجه‌ هستیم و این باعث می‌شود ما به راهبرد اساسی و اصلی در این حوزه دست پیدا نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۳ در دیداری که با زنان نخبه داشتند تشکیل مرکز عالی فراقوه‌ای زنان برای رسیدن به راهبردی همه‌جانبه که قابلیت اجرایی داشته باشد را در رابطه با مسئله زن و خانواده ضروری دانستند و معتقد بودند کارها هم در حوزه اندیشه و هم در حوزه اقدام و عمل باید به زنان واگذار شود، ولی متأسفانه تاکنون چنین چیزی محقق نشده است و این نقص بزرگی است که در حوزه زن و خانواده وجود دارد.

بیابانی ادامه داد: مرکز فراقوه‌ای باید فارغ از نفوذ سایر قوا باشد چون موضوع خانواده موضوع مهم و فرا قوه‌ای است بنابراین تشکیل وزارت خانواده مد نظر نبوده است.

وی ابراز داشت: ما هنوز نتوانستیم بخش‌های سیاستگذار و تدوینگر قانون در حوزه زنان را در کنار هم قرار دهیم ولی اکنون بواسطه نیروهای انقلابی هم افزایی خوبی آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان تأکید کرد: تربیت نسل و اشتغال بانوان و جوانی جمعیت بخش‌های مهمی هستند ولی در سطح کلان مردان برای این حوزه‌ها سیاست گذاری و قانون گذاری می‌کنند و خلأ تدوینگری زنان احساس می شود و این موضوع با حکمرانی زن و خانواده قابل رصد و پیگیری است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئله زن و خانواده در رشد و تعالی هر تمدنی اهمیتی بسزا دارد دشمنان هجمه‌های زیادی به این مهم داشتند و مسئله زن و خانواده را کانون اصلی هجمه‌های نرم خود قرار داده‌اند.

بیابانی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان در راستای روشنگری، آموزش و تربیت برنامه مدون دارد، گفت: باید با یک راهبرد دقیق و عمیق ناظر بر واقعیت‌های جامعه هدف، قدم برداریم تا به مواضع درست دست یابیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید