دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » وجود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور

وجود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور

کد خبر: 10030

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از وجود ۲۴۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در کشور خبر داد.

رخدادشهر: روح الله اکبری در حاشیه سفر به ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: ۲۴۰ هزار واحد مسکن نیمه تمام از دولت‌های قبلی برای دولت سیزدهم به ارث مانده است که از این تعداد  تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان شده است.

اکبری با بیان اینکه عزم دولت برای پایان کار مسکن مهر در کشور جدی است گفت: در تلاش هستیم ۱۴۰ هزار واحد باقی مانده مساکن مهر در پردیس و پرند را تا پایان سال تحویل متقاضیان دهیم.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن برای طرح‌های حمایتی مسکن شهری نرخ تسهیلات بانکی با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش پیدا کرده و در زمان فروش اقساطی و قسط بندی وام، مردم سود ۱۸ درصد را پرداخت می‌کنند و ما به تفاوت ۲۳ به ۱۸ به عنوان یارانه دولت پرداخت می‌شود.

امبری گفت: در راستای  مهاجرت معکوس در دولت سیزدهم اقداماتی صورت گرفته است که خانواده‌های که تمایل به سکونت در روستا ها را داشته باشند می‌توانند از طرح اعطای زمین رایگان در روستاها بهرمند شوند.

اکبری با اشاره به تامین زمین در روستاها برای واجدین شرایط افزود: برای این بخش یک میلیون قطعه زمین به صورت ۹۹ ساله در روستاها برای متقاضیان واجد شرایط تامین خواهد شد تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

ایلنا نوشت، وی در خصوص کلیت این طرح افزود: هدف ما کاهش قیمت تمام شده مسکن و تمامی اجزای آن از جمله مصالح ساختمانی است و کاهش هزینه‌های ساخت، بیمه، مجوزها و عوارض صدور پروانه ساختمانی در دستور کار دولت و بخش عمومی غیردولتی قرار دارد.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مبحث جهش تولید با تامین ۵۰ هزار هکتار زمین شهری و حذف قیمت زمین در طرح های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در کشور رونق و رشد شتابان گرفته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
مسکن مهر, نهضت ملی مسکن
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید