پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » بررسی تصاویر هوایی برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در یزد

بررسی تصاویر هوایی برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در یزد

کد خبر: 9996

  رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد از بررسی تصاویر هوایی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد.

رخدادشهر: محمد مهدی نیکونژاد طولانی بودن روند اخذ پروانه ساختمانی در شهرداری، بالا بودن هزینه‌های بیمه و نظام مهندسی را عامل افزایش تخلفات ساخت و ساز استان یزد برشمرد.

وی با اشاره به بحث و تبادل نظر برای رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز در جلسه اخیر کمیسیون، گفت: با نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری مقرر شد تعداد پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می‌شود و مقایسه آن با تعداد صورت جلساتی که توسط واحد اجراییات شهرداری انجام می‌گیرد و همچنین با بررسی تصاویر هوایی هر پلاک در چند سال اخیر می‌توان ساخت و سازهای غیر مجاز را شناسایی و جلوی ادامه فعالیت آنها را گرفت.

وی افزود: با توجه به شکایات مردم در راستای اینکه پرونده تخلف برخی پلاک‌ها به کمیسیون ماده صد ارجاع و برخی دیگر نیز با وجود تخلف به کمیسیون ارجاع نمی‌شود قرار شد به طور جدی مدیران مربوطه برای رسیدگی عادلانه پیگیر حل موضوع باشند.

مهر نوشت، نیکونژاد یکی از شیوه‌های مناسب جهت تأیید یا رد تخلف را استفاده از فناوری‌های روز و همچنین عکس‌های هوایی دانست و ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به جهت اینکه هرساله عکس‌ها و تصاویر هوایی شهر را در اختیار دارد با مقایسه‌ای از سال جاری و چند سال گذشته می‌توان پی برد پلاک مورد نظر قبلاً چه ماهیتی داشته و اکنون در چه وضعیتی است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: فرآیند اخذ پروانه در شهرداری طولانی است و ضرورت دارد با تدابیر مناسب در معاونت معماری و شهرسازی کاهش یابد تا مورد نارضایتی شهروندان قرار نگیرد.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید