دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ابتلای سالانه ۱۷ هزار نفر به اختلال استرس ناشی از حوادث ترافیکی

ابتلای سالانه ۱۷ هزار نفر به اختلال استرس ناشی از حوادث ترافیکی

کد خبر: 9995

  رئیس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی از بررسی برای نهایی شدن «سند جامع مدیریت خطر حوادث و سوانح در نظام سلامت»، «سند مداخلات ویژه سلامت و ایمنی ترافیک» و همچنین «سند تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت» خبر داد.

رخدادشهر: دکتر محمد اسماعیل مطلق در جلسه حوادث ترافیکی و تروما ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهارکرد: در زمینه حوادث ترافیکی و تروما باید سند جامعی داشته باشیم تا بتوانیم از اینگونه حوادث پیشگیری کنیم.

وی با بیان این که سن امید به زندگی در کشور به ۷۵ سال رسیده است، گفت:  باید تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با سلامت، برای افزایش کیفیت سلامت در جامعه تلاش کنند و در حوزه سلامت باید کیفیت در اولویت باشد. رئیس‌جمهوری نیز نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد و در اکثر جلسات به کیفیت سلامت مردم و افزایش امید به زندگی مردم تاکید دارد.

مطلق در ادامه با بیان اینکه  مصوباتی را در شانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در زمینه ارائه خدمات اورژانس داشته‌ایم، گفت: سند جامع مدیریت خطر حوادث و سوانح در نظام سلامت، سند مداخلات ویژه سلامت و ایمنی ترافیک و همچنین سند تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت از جمله اسنادی هستند که در مراحل بررسی و نهایی شدن هستند.

وی افزود:طی چندین سال اخیر مرگ ناشی از حوادث ترافیکی بین ۱۷ تا ۲۰ هزار مرگ در سال بوده است و نرخ مرگ ناشی از حوادث ترافیکی حدود ۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر است.

ابتلای سالانه ۱۷ هزار نفر به اختلال استرس به دلیل حوادث ترافیکی

ایسنا نوشت، رئیس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی کشور در ادامه گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مستخرج از کوهورت سلامت و ایمنی ترافیک پرشین، حدود ۹ درصد از مصدومیت‌های بستری در بیمارستان‌های با بخش تخصصی تروما، مبتلا به ناتوانی شدید بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی می‌شوند که بخش قابل توجهی از این ناتوانی ها دائمی می‌شود. همچنین طبق برآوردها سالانه حداقل ۱۷ هزار نفر به دلیل حوادث ترافیکی دچار اختلال استرس پس از تروما می‌شوند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، مطلق در پایان افزود: متاسفانه علیرغم انتظار روند کاهشی بر اساس برنامه‌های کشوری، آمار مرگ ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در چهار ماهه سال‌جاری افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

در این جلسه نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط با  حوزه سلامت پیشنهاداتی را برای بررسی و تدوین در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح کردند.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید