شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » کمبود بنزین داریم؟

کمبود بنزین داریم؟

کد خبر: 9981

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران گفت: هرچند مشکلی بابت کمبود بنزین وجود ندارد اما در استان‌های شمالی باتوجه به تردد زیاد خودرو در روزهای تعطیل پایان فصل تابستان، گاهی نفتکش‌ها در ترافیک قرار گرفته و تا حدی منجر به تاخیر شده است.  

رخدادشهر: همایون صالحی درباره اوضاع تامین بنزین باتوجه به افزایش مصرف اظهار داشت: علیرغم اینکه مصرف در روزهای اخیر خیلی بالا رفته و در برخی روزها حتی به رقم ۱۳۷ تا ۱۴۰ میلیون لیتر هم رسیدیم اما خوشبختانه تمام‌ جایگاه‌ها پوشش داده شد و بنزین در دسترس همه مردم قرار گرفته و مشکلی نیست.

وی افزود؛ هرچند مشکلی بابت کمبود بنزین وجود ندارد اما در استان‌های شمالی باتوجه به تردد زیاد خودرو در روزهای تعطیل پایان فصل تابستان، گاهی نفتکش‌ها در ترافیک قرار گرفته و تا حدی منجر به تاخیر شده است اما در کل اوضاع؛ از نظر توزیع و‌ ارسال سوخت به جایگاه‌ها به سامان بود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران درباره کارت‌های سوخت نیز گفت: واقعیت اینکه ایجاد محدودیت برای کارت‌های سوخت مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است و جز تهران و‌ کلانشهرها که تعداد کارت‌ها اضافه شده در بقیه نقاط کشور این محدودیت ها مردم را دچار سختی می کند. مثلا در برخی استان‌ها در هر مراجعه تنها ۳۰ لیتر  امکان سوختگیری دارند ‌یا  در استانی مثل کرمانشاه در هر بار مراجعه به جایگاه فقط ۱۵ لیتر امکان سوختگیری وجود دارد و این شرایط را سخت می‌کند به طوری که برخی دارندگان خودرو مجبور می شوند به استان‌های مجاور برای سوختگیری مراجعه کنند چون ۲۴ ساعت بعد امکان سوختگیری مجدد خواهند داشت و یا از کارت دیگران استفاده کنند، این محدودیت ها خود موجب افزایش مصرف بنزین می‌شود چون فردی که به چند جایگاه مراجعه می‌کند درواقع در حال مصرف سوخت بیشتری است.

ایلنانوشت، وی تاکید کرد: هر دقیقه که بتوانیم زمان سوختگیری را کاهش دهیم مصرف سوخت کشور هم کاهش می یابد، مثلا یک دقیقه صرفه جویی در وقت در سراسر کشور می تواند حدود ۱۰۰ هزار لیتر صرفه جویی را منجر شود بنابراین رابطه میزان و زمان سوختگیری یک رابطه بسیار مهم است که تاکنون ‌در کشور ما نادیده گرفته شده است. یعنی به جای اینکه تسهیلاتی فراهم کنیم ‌خودروهایی که به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند زمان کوتاه‌تری صرف کرده و به هر میزان که نیاز دارند سوخت دریافت کنند؛ اتلاف وقت و سوخت را دامن می زنیم و اینها باضافه عدم وجود ناوگان حمل و نقل مناسب و همچنین عرضه خودروهای پرمصرف منجر به رشد فزاینده مصرف در کشور می شود.

صالحی گفت؛ تاخیر در سوخت‌گیری و اتلاف زمان به این دلیل نیست که سوخت کم است بلکه به دلیل اعمال محدودیت است، اکنون بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد نازل‌ها غیرفعال و‌ تعطیلند، بنابراین ایجاد صف و معطلی در جایگاهها به دلیل کمبود سوخت نیست بلکه علت آن محدودیت‌های سوختگیری و استفاده از کارت است که همه دست به دست هم داده که زمان و مصرف سوخت در ایران افزایش یابد.

انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید