پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند

۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند

کد خبر: 9976

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه هستند. این درحالی‌ست که کارگران ساختمانی فصلی هستند و روزهایی از سال را بیکار هستند که این بیکاری امنیت شغلی برای آنان دربرندارد.

رخدادشهر: جواد کمیزی ایلنا اظهار کرد: در روز ۲۲ مرداد ماه گذشته طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گرفت که ابتدا پیشنهاد فراکسیون اجتماعی مجلس رد و سپس پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس به تصویب رسید که نهایتا برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به طرح پیشنهادی ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی دارد، ایراد گرفت و دوباره بزودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بازخواهد گشت. از نمایندگان مجلس خواهش داریم این بار درکنار جامعه کارگری باشند و از جامعه کارگری حمایت کنند.

کمیزی بیان کرد: درحال حاضر ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان فاقد بیمه هستند و متأسفانه بحث بیمه کارگران ساختمانی فراموش شده است. کارگران ساختمانی مظلومترین افراد کشور هستند و همه می‌دانند کارگران حامی واقعی و بدون چشم‌داشت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. صنعت ساختمان نیز یکی از بازوهای اصلی اقتصاد و یکی از مسایل مهم کشور است.

ایلنا نوشت، وی بیان کرد: اگر قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی اجرایی شود هیچ کارگری بدون بیمه نخواهد ماند و همه از ابتدایی‌ترین حق خود برخوردار خواهند شد. کارگران ساختمانی فصلی هستند و روزهایی از سال را بیکار هستند که این بیکاری امنیت شغلی برای آنان دربرندارد.

وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار در گلستان در بخش ساختمان‌سازی است که داشتن بیمه می‌تواند عواقب ناشی از این حوادث را به حداقل برساند.

انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید