دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۶۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های مشهد طی دهه پایانی ماه صفر فعالیت دارند

۶۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های مشهد طی دهه پایانی ماه صفر فعالیت دارند

کد خبر: 9964

 مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی مشهد از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) در مأموریت ویژه دهه آخر صفر در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند.

رخدادشهر: دکتر محمد صادقی روز دوشنبه در جلسه کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: از مجموع این تعداد پرستار، چهار هزار نفر در بیمارستان‌های دانشگاهی و ۲۵۰۰ نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی غیردانشگاهی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در دهه پایانی ماه صفر تمامی مرخصی‌های پرستاران لغو شده است و برای زمان‌های خاص و مورد نیاز نیز کشیک‌های ویژه برای پرستاران برنامه‌ریزی شده است.

عضو کمیته درمان ستاد دهه پایانی ماه صفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای روزهای پایانی ماه صفر برنامه‌ریزی شده است تا در صورت نیاز از ظرفیت پرستاران بیمارستان‌های غیردانشگاهی در مراکز درمانی دانشگاهی سطح شهر به ویژه در محدوده حرم مطهر رضوی استفاده شود.

صادقی افزود: طی روزهای اخیر ۵۰ تیم ۲ نفره واکنش سریع با ظرفیت ۱۰۰ نفر فعال شده‌اند تا در این ایام به‌ویژه در سه روز پایانی ماه صفر در مناسبت های رحلت پیامبر اعظم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، به مجاوران و زائران رضوی خدمات‌رسانی لازم و به‌ موقع کنند.

 تامین ۲۵ قلم اصلی و پرکاربرد دارویی برای ایام دهه پایانی ماه صفر

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در حوزه تامین دارو در روزهای پایانی ماه صفر، ۲۵ قلم اصلی و پرکاربرد دارویی برای این ایام در خراسان رضوی و مشهد تأمین شده است.

دکتر محمدحسین قورچی افزود: از زائران و مجاوران که مبتلا به بیماری هستند و دارو مصرف می‌کنند می‌خواهیم که داروهای مصرفی و مورد نیازشان را به میزان کافی به همراه داشته باشند تا در این ایام دچار مشکل نشوند.

وی با بیان این که از تمامی نیروهای فعال در پایگاه‌های سلامت خواسته‌ایم که به امنیت پایگاه‌ها توجه کنند تا در زمان خدمت‌رسانی مشکلی به‌وجود نیاید، ادامه داد: همچنین در خصوص دریافت و تحویل به‌موقع دارو تا پایان ساعت کاری امروز تاکید شده است تا توزیع به‌موقع و بدون تأخیر نیز صورت پذیرد.

فعالیت سوله بحران در ملک آباد با ظرفیت ۲۵ تخت

رییس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای پایانی ماه صفر سوله بحران در شهر مُلک‌آباد با ظرفیت ۲۵ تخت، مرکز درمانی این منطقه با ۳۵ تخت و در مجموع با ۶۰ تخت برای خدمت رسانی به زائران رضوی فعال است.

دکتر علی یزدانی افزود: همچنین در این ایام کانکس فوریت‌های پزشکی با امکانات و تجهیزات کامل در باب‌الرضا(ع) و باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی فعال است.

ایرنا نوشت، وی ادامه داد: ۳۴ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ دستگاه موتورلانس از سراسر کشور در مسیر مشهد هستند تا که در ۳ روز پایانی ماه صفر در کنار خادمان مردم در اورژانس ۱۱۵ باشند.

دکتر فریدرضا صحی‌زاده رییس کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر مشهد هم گفت: شماره تلفن‌های ۱۹۰، ۱۹۱ و ۰۵۱۳۷۰۴۵ به‌صورت شبانه‌روزی شنونده و پاسخگوی نظرات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مرتبط با حوزه سلامت هستند.

کلید واژه ها:
مشهد, پرستار
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید