دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » بیانات غیردقیق و غیرکارشناسی در مورد مصوبه مولدسازی با اعداد و ارقام قابل راستی‌آزمایی است

خاندوزی:

بیانات غیردقیق و غیرکارشناسی در مورد مصوبه مولدسازی با اعداد و ارقام قابل راستی‌آزمایی است

کد خبر: 9959

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌از ابتدا تاکید سران سه قوه این بوده که اجرای مولدسازی باید بازگشت اعتماد عمومی را به دنبال داشته باشد، بیانات غیردقیق و غیرکارشناسی که متاسفانه در روزهای گذشته شاهدش بودیم، کاملا با اعداد و ارقام قابل راستی‌آزمایی است.

رخدادشهر: احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با اشاره به مباحث روزهای اخیر درباره مصوبه مولدسازی و نحوه اجرای آن گفت: تقریبا شفاف‌ترین مصوبه و اجراییه‌ای است دولت دارد که در زمینه مراحل گام به گام مولدسازی تک تک داراریی‌های مازاد و راکدی که پیش از این وجود داشته و همچنین پروژه‌هایی که از محل مولدسازی در استان‌ها به پیمان کاراران تامین مالی خواهد شد و آنها می‌توانند انجام دهند یک به یک املاکی که واگذار می‌شود با مختصات و قیمت‌گذاری دقیق و یک به یک پروژه‌هایی که تامین مالی می‌شود، با اعداد شفاف و روشن به اطلاع خواهد رسید.

وی افزود: از ابتدا تاکید سران سه قوه این بوده که اجرای مولدسازی باید بازگشت اعتماد عمومی را به دنبال داشته باشد، بیانات غیردقیق و غیرکارشناسی که متاسفانه در روزهای گذشته شاهدش بودیم، کاملا با اعداد و ارقام قابل راستی‌آزمایی است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: دولت آقای رئیسی به شکل ویژه‌تری کوچک ترین امکان و فضا و مجالی را فراهم نخواهد کرد که خدایی ناکرده مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور بخواهند ریالی از اختیاری که قانون به آنها داده است سوءاستفاده کنند. از دستگاه قضایی هم دعوت می‌کنیم که حتما راستی‌آزمایی و گزارش‌های نظارتی خود را  مستمرا برای عموم مردم ایران منتشر کند.

خاندوزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه‌های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت‌های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

وی افزود: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رئیس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رئیس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: کارمزد وام‌های قرض الحسنه به زیر چهار درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می‌یابد و اولین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است.

خاندوزی گفت: مسئله مولدسازی شفاف‌ترین مصوبه‌ای است که تا پیش از این وجود داشته است و یک به یک املاکی که واگذار می‌شود با قیمت گذاری دقیق بوده و با اعداد شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

ایلنا نوشت، وی افزود: بیانات غیر کارشناسی کاملاً با اعداد قابل راستی آزمایی است و دولت حجت الاسلام رئیسی ریالی اجازه سوءاستفاده نمی‌دهد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در خصوص فروش نان به قیمت‌های مختلف در درگاه‌های اینترنتی گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود. در استان‌ها برای قیمت نان نرخ‌های متفاوت با وزن چانه متفاوت و کیفیت مختلف وجود دارد لذا مصوبه دولت این است که تنها با درخواست مقامات استانی درباره افزایش و تأیید وزارت کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی گفت: از طریق فروش درگاه‌های اینترنتی هم نیاز به تنظیم گری است که این کار نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
وزیر اقتصاد, مولد سازی
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید