دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » رئیس جمهور با در دست گرفتن قرآن در سازمان ملل از کتاب‌های آسمانی دفاع کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس:

رئیس جمهور با در دست گرفتن قرآن در سازمان ملل از کتاب‌های آسمانی دفاع کرد

کد خبر: 9957

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آیت‌الله رئیسی با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کرد و با در دست گرفتن قرآن کریم از همه کتاب‌های آسمانی دفاع کرد.

رخدادشهر: حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در مورد اهمیت سفر رییس‌جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل و بیان مواضع صریح و شفاف جمهوری اسلامی اظهار داشت: اعتراض نماینده رژیم صهیونیستی در زمان سخنرانی آیت الله رئیسی نشان می‌دهد که باید از حقوق مردم فلسطین دفاع کرد چراکه آنها همواره با رویکردهای انقلابی و حرکت‌های عدالت‌طلبانه ملت ایران دشمنی کرده‌اند.

وی به بخش دیگری از سخنان آیت الله رییسی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: رییس جمهور در این نشست از حقوق مسلم مردم ایران در مسائل برجام دفاع و با گروه تروریستی داعش شدیدا مخالفت کرد و از اقدامات ملت ایران و سردار حاج قاسم سلیمانی در سرکوب این تروریسم خشن سخن گفت و آمریکا را شریک داعش به جهانیان معرفی کرد چراکه داعش را آنها ایجاد کرده اند.

رییس فراکسیون راهبردی مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل از خوی استکباری آمریکا و زیاده‌روی‌ها آنها سخن گفت. از فرهنگ مبتذل لیبرالیستی غرب که برخی‌ها کتاب مقدس آسمانی قرآن را مورد اهانت قرار می‌دهند افشاگری کرد و به این موضوع هم اشاره کرد که کتاب مقدس آسمانی یعنی قرآن و همه کتاب‌های آسمانی باید مورد احترام بشریت قرار بگیرد و این فرهنگ غلط لیبرالیستی است که این میدان را داده که برخی‌ها به این کتاب مقدس اهانت ‌کنند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با در دست گرفت قرآن کریم ، از این کتاب آسمانی، کیان و فرهنگ خانواده دفاع کرد، در ارزیابی خود از تبیین مواضع صریح جمهوری اسلامی در تریبون سازمان ملل و تاثیر آن در مقابله با فضاسازی رسانه‌ای نیز گفت: رئیس جمهور مواضع جمهوری اسلامی را شفاف و صریح در سطح جهانی اعلام کرد و این تریبون فرصتی بود که آیت‌الله رئیسی از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی اضافه کرد: لازم است که ما از تریبون‌های جهانی برای شفافیت و دفاع از حقوق حقه ملت ایران و تبیین مواضع جمهوری اسلامی استفاده کنیم که البته این اقدام توسط آیت الله رئیسی به نحو شایسته انجام شد.

ایرنا نوشت،  «آیت الله سیدابراهیم رئیسی» به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد بامداد روز دوشنبه ۲۷ شهریور با بدرقه حجت الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت در صدر هیات سیاسی عازم نیویورک شد.

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به نیویورک گفت‌وگویی صریح با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا از جمله رویترز، واشنگتن پست، نیوزویک، پولیتیکو، NBC و ABC برگزار کرد و با آرامش و حوصله به سوالات مختلف آنان پاسخ داد. آیت الله رئیسی همچنین با جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا به گفت‌وگو نشست.

نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان «مهم‌ترین رویداد بین‌المللی»، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

رئیس جمهور اسلامی ایران که در صدر هیات بلند پایه سیاسی برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، چهارشنبه شب به وقت محلی این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید