شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » محدودیتی برای تحویل بذرهای اصلاح‌شده در چهارمحال و بختیاری نیست

محدودیتی برای تحویل بذرهای اصلاح‌شده در چهارمحال و بختیاری نیست

کد خبر: 9956

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ‌گونه محدودیتی برای تحویل بذر اصلاح شده گندم و جو به کشاورزان وجود ندارد و بذر لازم به‌میزان سطح زیرکشت تامین می‌شود.

رخدادشهر: محسن مهدوی روز پنجشنبه در خصوص توزیع بذر بین کشاورزان تاکید کرد: توزیع یک‌هزار و ۳۰ تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استان آغاز شده است که از این میزان ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم رقم پیشگام در طبقات مادری و گواهی و ۷۰۰ تن بذر جو دیم و آبی با طبقات مختلف است.

وی افزود: بوجاری، ضدعفونی و کیسه‌گیری بذرها از ۲۰ روز گذشته و توزیع آن از هفت روز اخیر در استان آغاز شده و به تأیید مرکز تحقیقات رسیده است و این روند تا پایان توزیع بذرها در استان ادامه دارد.

مهدوی تصریح کرد: امسال به‌ازای هر کیلوگرم بذر گندم ۳۰ هزار ریال یارانه به شرکت‌های تولیدکننده پرداخت می‌شود تا بذر ارزان‌تر در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی یادآور شد:مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سهمیه امسال کود ازته استان ۲۲ هزار تن بوده که تاکنون هشت هزار و ۷۰۰ تن آن توزیع شده است.وی گفت: از مجموع سهمیه پنج هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته چهارمحال و بختیاری تاکنون یک‌هزار و ۱۵۱ تن توزیع شد.

مهدوی تاکید کرد: سهمیه استان از کودهای پتاسه ۲ هزار و ۸۷۷ تن است که تاکنون یک‌هزار و ۲۸۴ تن آن توزیع شد.وی افزود: سهمیه کودهای استان تا پایان سال‌جاری جذب و توزیع می‌شود.

مهدوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بذر در روند تولید محصول از کشاورزان دعوت می‌شود بذرهای گواهی‌شده را تهیه و در زمین‌های کشاورزی استفاده کنند.

ایرنا نوشت، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
بذراصلاحی, کشاورزی
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید