دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » شب اردبیل چشم انتظار وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو است

شب اردبیل چشم انتظار وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو است

کد خبر: 9943

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به سفر وزرای کشورهای عضو اکو به این استان در مهر ماه، برگزاری آئین شب اردبیل، بازدید از چند منطقه گردشگرپذیر و تاریخی و نشست اقتصادی را از برنامه‌های تدارک دیده شده برای مهمانان خارجی اعلام کرد.

رخدادشهر:حسن محمدی ادیب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت امور خارجه و استانداری اردبیل، این استان برای میزبانی از کارشناسان و وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه آماده شده است و سفر آنها در استمرار برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ صورت می‌گیرد.

وی بازدید از پل معلق و شیشه‌ای هیر، حضور در سرعین، شرکت در برنامه شب اردبیل در محوطه مجموعه جهانی و تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی، نشست اقتصادی و بازدید از پایگاه ملی شهریئری را از برنامه‌های وزرا و کارشناسان گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه تمام کشورهای عضو اکو در سطح وزرا و معاونین وزرا برای حضور در این برنامه و نشست اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: بعد از سال‌ها برنامه‌ای در این سطح با حضور وزرای ۱۰ کشور در ایران برگزار می‌شود و این رویداد فرصت ویژه‌ای برای استان اردبیل است.

محمدی ادیب تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف حاضر در ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در زمینه برگزاری این نشست، به طور کامل همکاری کنند و فضاسازی محیطی، آماده کردن استان و هماهنگی‌های لازم از سوی همه دستگاه‌ها انجام شود.

ایرنا نوشت، روز گذشته (دوشنبه) سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز در جلسه هماهنگی سفر وزرای گردشگری عضو اکو به اردبیل، از تبدیل این شهر به یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران چینی خبر داد و پخش ظرفیت‌های گردشگری این خطه از تلویزیون‌های اعضای اکو را در معرفی استان اردبیل و جذب گردشگران به این منطقه موثر ارزیابی کرد.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند و با شروع سال میلادی جاری برنامه‌های متعددی در این باره در استان اردبیل آغاز شد.

استان اردبیل با جذابیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصاد و مذهبی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
گردشگری, اردبیل
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید