دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پیش بینی ورود ٨ میلیون زائر به مشهد

پیش بینی ورود ٨ میلیون زائر به مشهد

کد خبر: 9935

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی از پیش بینی ۷۰۰ هزار نفر اسکان اضطراری در مشهد برای دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

رخدادشهر: حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، در نشست خبری دهه آخر صفر، گفت: عملیات خدمت رسانی به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شروع شده، در اولین روز حضور زائران به مشهد ۱۶۴ هزار و ۹۳۱ نفر وارد مشهد شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع زائرانی که در روزهای گذشته وارد مشهد شدند، بالاترین تردد مربوط به خودروهای شخصی با تعداد ۱۲۴ هزار ۳۷۲ نفر بوده، ۲۰ هزار و ۹۵۶ نفر با قطار، ۱۱هزار و ۳۹۸ نفر با هواپیما و ۸ هزار و ۲۵ نفر نیز با اتوبوس های جاده‌ای به مشهد سفر کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: با توجه به آمار تامین ۶۰۰ هزار اسکان اضطراری در سال گذشته پیش بینی می شود امسال این رقم به ۷۰۰ هزار نفر شب برسد.

وی ادامه داد: درخصوص خدمات بهداشت و درمان، هلال احمر، تجهیزات پزشکی، امداد و نجات، تامین ارزاق، امنیت، خدمات شهری، بازرسی های‌ اصناف و... پیش بینی‌های مورد نیاز صورت گرفته است. همچنین ایستگاه های راهنمای زائر و ۴ پایگاه‌ خودرویی و سواری برای راهنمایی زائران به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

در ادامه این نشست علی دلگیر رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد خدمات سفر گفت: سال گذشته پوشش اینترنت و تلفن همراه در حرم مطهر و صحن‌ها توسط سایت‌هایی که خارج از حرم روی ساختمان های مرتفع نصب شده بود به همراه ۱۴ سایت دائم در صحن های مختلف حرم برقرار شده بود تا مشکلی در ارتباط وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ۳ سایت سیار هم امسال برای پوشش خدمات تلفن همراه، اینترنت و تامین ترافیک لازم اضافه شد، کلیه سایت‌ها به فیبر نوری متصل است که بتوانیم بیشترین پهنای باند را دراختیار مشترکین بگذاریم.

دلگیر بیان کرد: از ۸۱ سایت ۵G موجود در شهر مشهد، ۵۰ سایت آن پارسال نصب شد که از این سایت‌ها چهارتای آن به حرم مطهر آنتن می‌دهد. ۵۱ سایت جدید همراه اول و ۲۴سایت ایرانسل برای تامین پایداری سال گذشته به شبکه اضافه شد و کارهای روتین شبکه و آماده باش ۲۴ ساعته نیروها در دستور کار دهه آخر صفر می باشد.

وی گفت: در جاده های مواصلاتی منتهی به مشهد، ۹۸ و نیم درصد همراه اول و ۹۸ درصد ایرانسل پوشش دهی دارند.

ایلنا نوشت، در ادامه سیدجواد موسوی دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، گفت: ۱۴ کمیته ستاد خدمات زائر در دهه پایانی صفر با ۶۸ دستگاه و ۲۰۴ نفر فعال است، پیش بینی اسکان زائران برای امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان ارائه خدمات به زائران، افزود:  ۴۰۷ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۶۱ نمازخانه و ۲۶ مسجد در جاده‌های مواصلاتی به مسیر مشهد جانمایی و مستقر شده است. همچنین سامانه جامع نظارت بر تاسیسات گردشگری کشور در این راستا پاسخگوی مسائل مربوط به نرخ ها می باشد، همچنین برای این ایام دو مجموعه معین استانداری و شهرداری تهران در راستای خدمات به زائران با ما همکاری می کنند و استان های دیگر نیز آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
ستاد خدمات سفر, اربعین
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید