یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » رسیدگی بدون اغماض به تخلفات ساخت‌وساز

رسیدگی بدون اغماض به تخلفات ساخت‌وساز

کد خبر: 9892

کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: هرگونه تخلفی که مازاد بر پروانه انجام و یا ساختمان بدون پروانه ساخته شود، پس از بازدید از طرف شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود.

رخدادشهر: محمدرضا فروغی با اعلام این خبر گفت: هرگونه تخلفی که مازاد بر پروانه انجام و یا ساختمانی بدون پروانه ساخته شود، پس از بازدید از طرف شهرداری، نوع تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و در این کمیسیون بر اساس نوع تخلف و موارد کلی فرم گزارش وضعیت بنا، به تخلفات ساختمانی رسیدگی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه رسیدگی به تخلفات ساخت‌وساز بدون اغماض انجام می شود، ادامه داد: به‌طور کلی در پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می‌شود تمام موارد تخلف از جمله مشرفیت، ایستایی، آتش‌نشانی و تمام مبحث‌هایی که به اصول سه‌گانه مربوط می‌شود، بررسی و رأی مربوطه صادر می‌شود.

کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تخلفات ساختمانی را متنوع و شامل اضافه ساخت، پیش‌روی، احداث بالکن، پر کردن عقب‌نشینی یا رعایت نکردن عقب‌نشینی دانست و گفت: اضافه ارتفاع، احداث سایه‌بان و تخلفاتی از این دست نیز از جمله تخلفات زیربنایی و مواردی که مغایر با مقررات شهرسازی و قوانین ملی ساختمان است، تخلفات غیر زیربنایی محسوب می‌شود.

فروغی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی، نظام مهندسی و معاونت شهرسازی بر این موارد نظارت کامل دارند و بهتر است قبل از هر تخلف با تمام سازمان‌ها، مشاوره‌های لازم انجام شود تا تخلفی صورت نگیرد.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید