شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تولید سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری

تولید سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 9881

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۲۵ هزار تن بادام سنگی و مامایی در استان تولید می‌شود.

رخدادشهر: علی‌اصغر عبداللهی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند و سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری، تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ارزش بادام سنگی ۹ دلار و بادام مامایی ۱۸ دلار است، در صورت صادرات این محصول می‌توانیم سالانه ۲۵۰ میلیون دلار گردش مالی فقط از طریق بادام داشته باشیم.

عبدالهی با اشاره به اینکه این استان اولین صادر‌کننده بادام نیست خاطر نشان کرد: در دنیای تجارت بسته‌بندی محصول جایگاه بالایی دارد، کشور‌هایی مانند آلمان و فرانسه جزو تولیدکنندگان برتر بادام نیستند، اما به دلیل بسته بندی این محصول صادرکننده برتر هستند.

ایلنا نوشت، مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: ترکیه یکی از کشور‌هایی است که به دلیل استفاده از محصولات بادام در مواد آرایشی و بهداشتی، از بزرگترین واردکنندگان بادام است، اما ما این ظرفیت را از دست داده‌ایم و در بحث صادرات بادام به این کشور ضعیف عمل کرده‌ایم.

 در چهارماهه نخست سال جاری ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار از استان صادر شده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری، اصلاح باغات و بسته‌بندی بادام میزان صادرات را افزایش داد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
کمرگ, چهارمحال و بختیاری
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید