شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » مسجد جامع عتیق اصفهان میراث جهانی یا پارکینگ موتورسیکلت‌ها؟

مسجد جامع عتیق اصفهان میراث جهانی یا پارکینگ موتورسیکلت‌ها؟

کد خبر: 9870

در یازدهمین سالگرد ثبت مسجد جامع عتیق اصفهان در فهرست میراث جهانی یونسکو باهمت و تلاش مدیران در اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمین اثر ثبت جهانی اصفهان به مسیر فرعی برای تردد و پارک موتورسیکلت شهروندان تبدیل شده است!

رخدادشهر: سمیه قنبری _ روزی نیست که مدیران اصفهانی درباره لزوم حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری به مجموعه‌های تحت مدیریتشان توصیه‌های نداشته باشند.

توصیه‌های که فقط در حد حرف و سخنرانی باقی‌مانده و هرگز برای حفظ میراث‌فرهنگی و معرفی داشته‌های تاریخی این کهن شهر عملیاتی نمی‌شوند.

هفته گذشته علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان با تأکید بر همکاری‌های گسترده سال‌های گذشته پلیس با این اداره گفت:"حاصل این همکاری باعث شده تا شاهد دستاوردهای مهمی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان باشیم".

فرمانده انتظامی استان اصفهان هم بر همکاری پلیس با این اداره در راستای توسعه پایدار گردشگری در استان تأکید کرده است.

ممانعت از تردد و پارک موتورسیکلت در مسجد جامع عتیق اصفهان به‌عنوان بخشی از میراث جهانی بشریت می‌تواند یکی از دستاوردهای همکاری پلیس با میراث‌فرهنگی در دوره جدید برای حفظ شأن و جایگاه مسجد به‌عنوان محلی برای عبادت و اهتمام ایران به حفظ و نگه‌داری از آثار جهانی باشد.

هفته گذشته سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان میزبان رئیس مجلس ویتنام بود و به‌رسم مهمان‌نوازی ایشان را در بازدید از مسجد جامع عتیق اصفهان همراهی کرد.

وونگ دین هوئه پس از بازدید از مسجد جامع عتیق اصفهان گفته "توصیف نصف جهان برای این شهر توصیف درست و واقعی است." 

باید خداوند را شاکر باشیم که بازدید ایشان هم‌زمان با برگزاری فریضه نماز ظهر و عصر یا نماز مغرب و عشا در مسجد نبوده است. در غیر این صورت به‌جای تعریف و تمجید از اصفهان وجودش از این همه بی‌توجهی نسبت به تاریخ و گذشته سراسر حسرت می‌شد.

وجود آثاری از دوره‌های تاریخی دیلمیان، سلجوقیان، آق‌قویونلوها، ایلخانی، صفوی و قاجار مسجد جامع عتیق اصفهان را به دایره المعارف معماری اسلامی بدل کرده است. اثری نفیس و معنوی که این روزها به دلیل بی‌توجهی مسئولین روزگار خوشی ندارد. شآن و جایگاه آن به‌عنوان یکی از مساجد بزرگ جهان اسلام به محلی برای پارک موتورسیکلت شهروندان در ساعتی از روز بدل شده است. 

 انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید