شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » نماینده مدعی‌العموم در پرونده‌های مربوط به حقوق بیت‌المال حضور فعال داشته باشد

نماینده مدعی‌العموم در پرونده‌های مربوط به حقوق بیت‌المال حضور فعال داشته باشد

کد خبر: 9866

رئیس دیوان عالی کشور گفت: نماینده مدعی‌العموم در پرونده‌هایی که مربوط به حقوق بیت‌المال است، حضور فعال داشته باشد و پای دفاع از حقوق عامه بایستد تا در فرایند رسیدگی از دادگاه بدوی تا تجدیدنظر این حقوق تضییع نشود.

رخدادشهر: حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست با دادیاران دادسرای دیوان عالی، بر حضور نمایندگان دادستان در شعب دیوان عالی کشور تأکید کرد و اظهارداشت: دادسرا اولین سنگر مراجعه مردم برای احقاق حق است و حضور نماینده دادستان در شعب کیفری و حقوقی به ویژه در مسائلی که به حقوق عامه برمی‌گردد، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش دیوان عالی کشور، وی با بیان اینکه گاهی اوقات حقوق بیت المال مدافعی در دستگاه‌های اجرایی ندارد، افزود: دادسرا در ارتباط با مسائل قضایی و پرونده‌ای در کنار دیوان عالی کشور است و همانگونه که در تفسیر شورای نگهبان اشاره شده است، دادیاران دادسرای عالی در واقع عضو دیوان عالی کشور هستند و نمی‌توان این عضویت را نادیده گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور خطاب به دادیاران دادسرای دیوان عالی خاطرنشان کرد: ارتباط نمایندگانی که از دادستانی برای نظارت بر پرونده‌ها و گزارش دهی به شعب دیوان عالی کشور می‌آیند باید تقویت شود، بنابراین در این مسئولیت دقت و مراقبت کنید و هر جایی کوچکترین لغزش، تخلف و مغایرتی با قانون مشاهده کردید، موارد را اعلام کنید.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید