یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » حقابه آبیاری برای درختان شهر اصفهان اختصاص یافت

برای نخسین بار اتفاق افتاد

حقابه آبیاری برای درختان شهر اصفهان اختصاص یافت

کد خبر: 9860

شهردار اصفهان گفت: اضطرار تنش آبی ناشی از شدت گرمای هوا به مقامات کشوری و مدیریت عالی استانی منتقل و این موضوع در سطح ملی پیگیری شد که برای نخستین سال مقداری حقابه به شهر اصفهان تعلق گرفت.

رخدادشهر: علی قاسم‌زاده روز 21 مردادماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اعلام اینکه به دلیل گرمای شدید هوا طی روزهای گذشته تنش گرمایی شدیدی به درختان وارد شده است، گفت: از متولیان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تشکر می‌کنیم که با توجه به گرمای شدید هوا، برای نخستین بار سهمی از حقابه شهر اصفهان را به درختان شهر اختصاص دادند.

او با بیان اینکه شهر اصفهان چندین سال از حقابه زاینده‌رود که طبق اسناد بالادستی و کهن متعلق به آن است، محروم بوده است، افزود: اضطرار تنش آبی ناشی از شدت گرمای هوا به مقامات کشوری و مدیریت عالی استانی منتقل و این موضوع در سطح ملی پیگیری شد که برای نخستین سال مقداری حقابه به شهر اصفهان تعلق گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،او با اشاره به جاری شدن مقداری آب در انهار و مادی های شهر طی روزهای گذشته با هدف نجات درختان از تنش شدید آبی اظهار کرد: به‌عنوان نماینده شهروندان از مسئولان درخواست می کنیم حقابه اصفهان را در برنامه‌های منظم حقابه‌های زاینده‌رود در نظر بگیرند، چنانکه بر اساس اسناد، شهر اصفهان حدود ۷۰ میلیون مترمکعب سهمیه از زاینده‌رود حقابه دارد که باید به درختان شهر برسد.

شهردار اصفهان انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری اصفهان با یک بانک عامل در راستای توسعه فرهنگ حمل‌ونقل پاک را از دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته برشمرد و گفت: این اقدام در قالب طرحی به نام «بفرمائید پاکرو» انجام شده است و بر اساس آن شهروندان می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد بدون سپرده گذاری قبلی، برای خرید وسایل نقلیه پاک مثل دوچرخه، موتورسیکلت برقی و اسکوتر استفاده کنند.

او ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق از شرایط و فرایندهای این طرح با سامانه ارتباط مردمی شهرداری اصفهان ۱۳۷ تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان برای بهره‌مندی از این تسهیلات بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید