یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ذخایر راهبردی دارویی کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است

وزیر بهداشت:‌ 

ذخایر راهبردی دارویی کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است

کد خبر: 9849

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تامین دارو و افزایش ذخایر راهبردی دارویی گفت: اکنون ذخایر راهبردی دارویی ما به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

رخدادشهر: بهرام عین‌اللهی درباره افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی با بیان اینکه تاکنون وزارت بهداشت به تمامی تکالیف قانونی خود عمل کرده است، گفت: امسال، سال دوم افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است و در سال گذشته نیز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کردیم.

وی افزود: سال گذشته مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر بود ظرفیت رشته‌های پزشکی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و این وزارتخانه حتی بیش از تکلیف یاد شده پذیرش کرد و ظرفیت پذیرش تا ۲۷ درصد افزایش یافت.

وزیر بهداشت درباره تامین دارو و افزایش ذخایر راهبردی دارویی نیز اظهار داشت: اکنون ذخایر راهبردی دارویی ما به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش وبدا، عین‌اللهی در حوزه تجهیز ناوگان اورژانس کشور، از خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی، از اضافه شدن ۱۵ هزار تخت تاکنون و ۶ هزار و ۷۰۰ تخت دیگر تا پایان سال، خبر داد.

وی ادامه داد: در مراکز و بیمارستان‌های دولتی، هیچ پزشکی حق ندارد بیمار را از بخش دولتی به بخش یا مطب خصوصی ارجاع دهد، این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و مصادیق تخلف را گزارش دهند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
دارو, وزارت بهداشت
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید