پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » تمام پروژه‌های عمرانی باید گزارش ارزیابی زیست‌محیطی داشته باشند

رئیس سازمان محیط‌زیست:

تمام پروژه‌های عمرانی باید گزارش ارزیابی زیست‌محیطی داشته باشند

کد خبر: 9831

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تمام پروژه‌های عمرانی که قرار است اجرا شوند، باید گزارش ارزیابی زیست‌محیطی داشته باشند.

رخدادشهر: علی سلاجقه در ادامه سفرهای استانی خود، روز گذشته (پنجشنبه ۱۲ مرداد) از مسیر احداث راه‌های روستایی در شهرستان کازرون استان فارس بازدید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست قوانین خود را دارد، بنابراین هر پروژه جدیدی باید ارزیابی زیست‌محیطی داشته باشد تا کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد شود و اجازه هیچ گونه بی‌مبالاتی در این زمینه را نمی‌دهیم. 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جریان این سفر از منطقه حفاظت‌شده میان‌کتل کازرون و محل نگهداری گوزن زرد ایرانی بازدید کرد. سلاجقه در این بازدید روند نگهداری گوزن زرد ایرانی را از نزدیک مشاهده و آن را مثبت ارزیابی کرد. 

بازدید از جاده جدید شهرانجان - پریشان هم در ادامه سفر رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شد.

 زیارت آرامگاه شهدای گمنام و آرامگاه شهید محمد خرسند، امام جمعه شهید شهرستان کازرون نیز از جمله برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهوری به این شهرستان بود.

سلاجقه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز بر لزوم رعایت الزامات زیست‌محیطی و تلاش برای مصون ماندن محیط‌زیست از آسیب‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: سازمان محیط‌زیست از همه الزامات و ظرفیت‌ها برای پاسداشت ارزش‌های زیست‌محیطی بهره‌گیری می‌کند. 

وی همچنین با حضور در تالار اجتماعات دانشگاه سلمان فارسی کازرون در دیدار با مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه و تشکل‌های مردمی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط‌‌زیست برای معرفی استان‌های دارای ظرفیت حفاظت از محیط‌زیست تلاش می‌کند. استان فارس و شهرستان کازرون ظرفیت‌های بدیع و قابل توجه در این عرصه دارد. 

سلاجقه با بیان این که طبیعت و محیط‌زیست متعلق به همه مردم است، بیان کرد: مردم به مسائل محیط‌زیستی حساس هستند و پاسداشت ارزش‌های محیط‌زیست را به عنوان یک مطالبه مطرح می‌کنند. 

دیدار با خانواده شهید بیرامی، همیار محیط زیست و همسر شهید امینی از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به شهرستان کازرون بود. 

گفتنی است، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست را در این سفر یک‌روزه، علیرضا نورمحمدی، مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌ها، عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس و محمدعلی بخرد، فرماندار شهرستان کازرون همراهی کردند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
محیط زیست
دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید