یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » استفاده از سموم شیمیایی برای سم‌پاشی درختان اصفهان ممنوع شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

استفاده از سموم شیمیایی برای سم‌پاشی درختان اصفهان ممنوع شد

کد خبر: 9814

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از ممنوعیت استفاده از سموم شیمیایی برای سم‌پاشی درختان اصفهان خبر داد.

رخدادشهر: مجید عرفان‌منش با اعلام این خبر گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اخیراْ برای مدیریت بهتر عملیات سم‌پاشی فضای سبز و درختان این کلان‌شهر، تلاش کرده تا مصرف سموم را به حداقل برساند و به همین منظور طی اقدامی استفاده از سموم شیمیایی را ممنوع کرده است.

او با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با متخصصان حوزه گیاه‌پزشکی درخصوص نحوه سم‌پاشی‌های گیاهی افزود: در این جلسات تأکید شد که می‌توان از برخی موجودات زنده مانند قارچ، باکتری یا گونه‌های دیگری از حشرات شکاری مانند سنجاقک و کفشدوزک علیه آفت‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نخستین گام در مسیر مبارزه بیولوژیک را کاهش سم‌پاشی دانست و خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای با گیاه‌پزشکان فعال در شرکت‌های فضای سبز همکار، مقرر شد تا در گام نخست، سم‌پاشی عمومی شهر را متوقف کنیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،او ادامه داد: از این پس، سم‌پاشی عمومی بر علیه آفات کلیدی شهر انجام نمی‌شود و از اسفندماه سال جاری، سم‌پاشی درختان متوقف می‌شود و به سمت روش‌های جایگزین از جمله شست‌وشوی درختان و استفاده از روغن‌های معمول برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها که درخت را برای مبارزه متمرکز توسط گیاه علیه آفات پیش می‌برد، حرکت می‌کنیم.

عرفان‌منش این اقدام را یک دستاورد بزرگ زیست محیطی دانست و تأکید کرد: در این مرحله، بخش زیادی از مصرف سم در شهر کاهش پیدا می‌کند و در راستای بهبود کیفیت محیط زیست گام‌های بلندی برداشته می شود.

انتهای پیام/

 

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید