پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » انتشار جلد هفتم دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران»

انتشار جلد هفتم دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران»

کد خبر: 9798

جلد هفتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران منتشر شد. این مجلد به حرف‌های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ۱۹۶ مدخل است که با مدخل «فولکلور» آغاز می‌شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد.  

رخدادشهر: هفتمین جلد دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی (رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی) و ویراستاری علمی محمّد جعفری (قنواتی) منتشر شد. 

دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» دانشنامه‌ای تخصّصی دربارۀ فولکلور و فرهنگ عامۀ مردم ایران است. این دانشنامه عمده‌ترین مباحث فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران را دربرمی‌گیرد که در بیست کد طبقه‌بندی شده است؛ خوراک، پوشاک، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامه، طب عامیانه، باورها و اعتقادات، آداب و رسوم، نهادها و مؤسسات مرتبط با مردم‌شناسی و فرهنگ عامه، شخصیت‌ها و صاحب‌نظران تأثیرگذار در این زمینه، کتاب‌ها و متون فولکلوریک برخی از کدهای این مجموعه است که به فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران می‌پردازد. 

به گزارش روابط‌عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی،بیش از ۱۲۰ پژوهشگر و مؤلّف ایرانی و خارجی با این دانشنامه همکاری مداوم داشته و تحقیق و تألیف مقالات آن را برعهده دارند. شماری از مؤلفان و پژوهش‌گران همکار با این دانشنامه در زمرۀ برجسته‌ترین دانشمندان و محقّقان ایران و جهان هستند و برخی دیگر دانش‌آموختگان جوانی‌اند که با گذراندن دوره‌های آموزشی در این بخش به پژوهش‌گران و مؤلفان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند. 

جلد هفتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران به حرف‌های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ۱۹۶ مدخل است که با مدخل «فولکلور» آغاز می‌شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد. 

این مجلد در ۷۵۸ صفحه و قطع رحلی، با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۸۵۰هزار تومان از سوی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید