چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت:

ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت

کد خبر: 9785

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با این همکاری های نظام‌مند شاهد رفع فقر از چهره کشورهای اسلامی باشیم.

رخدادشهر: آیین امضای تفاهم‌نامه مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، امروز جمعه ، برگزار شد و محمد ترکمانه در این آیین اظهار داشت: بنیاد برکت یکی از نهاد توسعه گر است و با اقدامات خود توانسته یکی از موثرترین نهادها در محرومیت زدایی باشد .

وی، کار با این سازمان را شروع فعالیت های بین المللی بنیاد برکت دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در پی این تفاهم‌نامه موجب رفع فقر از کشورهای جهان اسلام باشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: این بنیاد تاکنون در بیش از ۱۶ هزار روستا که ۷۰ درصد جمعیت کشور را پوشش می دهند، فعالیت های محرومیت زدایی داشته و یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

به گفته وی، توسعه بیش از ۳۰۰ هزار طرح اقتصادی خرد و کوچک ، حضور هزار نفر تسهیل‌گر اقتصادی در سراسر کشور ، سرمایه گذاری یکصد میلیون دلاری در حوزه دانش بنیان،از فعالیت های این بنیاد است.

وی همچنین تاکید کرد: این بنیاد از ابتدای فعالیت تا کنون بالغ بر پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام داده است.

حسین کشیری عضو هیات مدیره مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی،نیز در این آیین اظهار داشت: بنا براین است که در کوتاه مدت و بلند مدت همکاری های چند جانبه ای بین این ۲ نهاد و سایر کشورهای های جهان اسلام انجام شود .

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه ، اجرایی است افزود: دستاوردهای که طی سالها در بنیاد شکل گرفته، از طریق این تفاهم نامه در کشورهای جهان اسلام گسترش بیشتری خواهد یافت .

طاها آیهان رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی، یکی از مهمترین کارها در تمامی جوامع را اشتغالزایی دانست و گفت: در این زمینه نیاز داریم که برنامه ریزی لازم را انجام داده و مسیر را با طراحی الگوها تدوین کنیم و ذهنیت ها را شکل دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت برنامه های خوبی را دنبال کرده است، گفت: در بحث جوانان همه این اقدامات انجام شده و در بازدید هایی که انجام شد شاهد مهارت آموزی ها در ایران بودیم.

ایرنا نوشت، آیهان ادامه‌داد: در این تفاهم‌نامه بر آموزش جوانان تاکید شده و امیدوار هستیم جوانان در حوزه اشتغال‌زایی یه جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که هر جامعه به آن نیاز دارد موضوع مهارت و اشتغالزایی است و در این زمینه نیاز داریم برنامه های کاری و ایده پردازی داشته باشیم.

رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی ادامه داد: امیدواریم همه جوانان در ایران از این اقدامات بهره مند شوند.

به گفته آیهان، همچنین در یادداشت تفاهمنانه آموزش به جوانان را تاکید داریم و امیدواریم به جوانان کمک کنیم جایگاه خود را در بازار کار پیدا کنند.

انتهای پیام/

 
 
  
 

کلید واژه ها:
بنیاد برکت, اشتغال
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید