دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » کشف دو خمره سفالی تاریخی توسط شرکت آب‌وفاضلاب در زنجان

کشف دو خمره سفالی تاریخی توسط شرکت آب‌وفاضلاب در زنجان

کد خبر: 9782

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از کشف خمره‌های سفالی در حین ایجاد شبکه فاضلاب شرکت آب‌وفاضلاب این شهر خبر داد.

رخدادشهر: ناصر حبیبیان (فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲ خمره در حین ایجاد شبکه فاضلاب توسط شرکت آب‌وفاضلاب شهری در خیابان هفت تیر از عمق بیش از دو متر کشف شدند.

وی افزود: با کشف اشیای تاریخی، براساس قانون کار، حفاری، متوقف و اشیای مکشوفه برای تعیین قدمت و سیر مراحل قانونی به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان انتقال یافت تا برای بررسی و تهیه گزارش به معاونت میراث‌فرهنگی منتقل شوند و راهکارهای ادامه پروژه سپری شوند.

حبیبیان تأکید کرد: هیچ‌گونه اظهارنظری تا ارائه نظریه کارشناسان میراث فرهنگی موثق نیست و هر خبری که از طریق روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اعلام شود موثق و غیر از آن، مورد تأیید ما نیست.

ایلنا نوشت، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: بی‌شک مردم همواره بهترین حافظان میراث فرهنگی هستند، بنابراین انتظار داریم تا هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در حین عملیات ساختمانی و یا مواردی از این دست، موضوع را با شماره تماس ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۱ و یا با حضور در مقر فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان واقع در خیابان خیام، میراث فرهنگی را در حفظ و نگاهبانی از میراث کهن فرهنگی بیش از گذشته یاری‌رسانی کند.

گفتنی است؛ این دو خمره روز گذشته ساعت ۱۱ صبح ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ توسط پیمانکار و کارگران شرکت آب‌وفاضلاب شهری کشف شد و به معاونت میراث‌فرهنگی اطلاع داده شد.

انتهای پیام/
 

کلید واژه ها:
زنجان, خمره سفالی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید