یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » جابه‌جایی درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان: 

جابه‌جایی درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی

کد خبر: 9779

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی جابه‌جا می‌شوند و در صورتی که این طرح مناسب نبود طبق قانون، دو برابر محیط تنه درخت، درخت جدید کاشته می‌شود.

رخدادشهر: مهدی بقایی گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز متولی درختان شهر اصفهان است و طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز، کمیسیونی در این سازمان با حضور دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و یک قاضی دادگستری تشکیل می‌شود.

او با بیان اینکه کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز برای سرنوشت درختان شهر همچون قطع و جابه‌جایی آن تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: کسی اجازه ندارد به درختان آسیب بزند یا آن‌ها را قطع کند؛ این اقدام تخلف است و هر اقدامی در این راستا «فقط» با اجازه کتبی این کمیسیون انجام می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های ترافیکی و عمرانی نیز سرنوشت درختان در قانون مشخص شده است، لذا اگر مجبور باشیم خیابانی را برای کاهش ترافیک ایجاد کنیم که دارای درختانی معارض با پروژه است، در مرحله اول سازمان پارک‌ها آن را جابه‌جا خواهد کرد.

به گفته او، در قانون حفظ و گسترش فضای سبز مشخص شده است که اگر قرار باشد درخت قطع شود، دو برابر بن درخت (محیط تنه درخت)، درخت جدید کاشته شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بقایی تأکید کرد: اتمام پروژه‌های شهری در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به شهروندان اطمینان می‌دهیم اجازه قطع درخت یا درختان معارض با پروژه، با سخت‌گیری صادر می‌شود.

آنطور که او گفت، درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی جابه‌جا می‌شوند و در صورتی که این موضوع جواب نداد، به همان میزان که در قانون مشخص شده است، درخت جدید کاشته می‌شود.

 انتهای پیام/

کلید واژه ها:
شهرداری اصفهان, فضای سبز
دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید