پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۳۷ هزار خانه محیط زیست

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۳۷ هزار خانه محیط زیست

کد خبر: 9776

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری المپیک ورزشی محیط‎‌بانان و جشنواره خورشید هشتم همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۳۷ هزار خانه محیط زیست خبر داد.

رخدادشهر: نورالله مرادی اظهار داشت: قرار است دوره سیزدهم جایزه ملی محیط زیست پس از چند سال وقفه برگزار شود و تاکنون ۳۹۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که بالاترین میزان مشارکت طی دوره‌های گذشته بوده است؛ امیدواریم تا دو ماه آینده این دوره برگزار و سپس فراخوان دوره چهاردهم صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین برنامه المپیک محیط بانان را در دستور کار داریم چراکه این شغل کمتر در جامعه شناخته شده و از طریق این المپیک در صدد هستیم المان‌های هویتی این قشر زحمت کش را برجسته کنیم. از طریق این المپیک ورزشی که بنا داریم آن را ثبت جهانی کنیم، با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی برای محیط بانان برگزار می‌شود.

مرادی با بیان اینکه این برنامه اقدام خوب و اثر بخش در افزایش آگاهی مردم نسبت به شغل شریف محیط بانی دارد، گفت: این برنامه در ۵ رشته طراحی شده و اولین دوره به صورت آزمایشی در قزوین برگزار می‌شود و شامل شنا، دو میدانی، دارت و ورزش‌های گروهی مثل فوتسال است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اقدام دیگر برای محیط بانان به سبب نوع کار بسیاری از آنها که عکاسان خوبی اند و در مواجهه با طبیعت عکس‌های خوبی می‌گیرند و یا خاطر نویس خوبی هستند، برگزاری جشنواره «خورشید هشتم» است و انتخاب این عنوان برای این است که محیط بانان خود را سربازان امام هشتم می‌دانند.

مرادی اعلام کرد: این جشنواره در ۵ حوزه اجرا خواهد شد و شامل خاطره نویسی، پادکست، فیلم و عکاسی است و فراخوان آن بزودی برگزار می‌شود.

وی گفت: تلاش داریم هموطنان را هر چه بیشتر با خصایص و ویژگی‌های شغل شریف محیط بانی آشنا کنیم چراکه مباحث محیط زیست متعلق به همه نسل‌ها است و حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی باید نسبت به حفاظت از محیط زیست اقدام کنیم.

مهر نوشت، مرادی خاطر نشان کرد: اقدام ابتکاری دیگر در دولت بحث خانه‌های محیط زیست است که مورد توجه قرار گرفته و زیر ساخت لازم برای مشارکت مردم در خانه‌های محیط زیست فراهم شده و افق ما راه اندازی ۳۷ هزار خانه محیط زیست است. توسعه سواد محیط زیستی و کیفی سازی خانه‌های محیط زیست و تولید محتوای مناسب با جهان امروز همراه با خلاقیت و مبتنی بر همه مدیاها مد نظر است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود ۲۰۶۰ خانه محیط زیست در حال حاضر در کشور راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
خانه محیط زیست
دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید