جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » تولید ۱۰۰ گونه جنگلی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران

تولید ۱۰۰ گونه جنگلی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران

کد خبر: 9768

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ گونه درخت و درختچه جنگلی در نهالستان‌های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران تولید می‌شود.

رخدادشهر: رضا احمدی با بیان این که شناسایی روستاهایی که از توان لازم برای تولید نهال‌های مورد نیاز طرح کاشت یک میلیارد درخت برخوردار هستند، در تمام استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: تقریبا ۴۰ هزار روستا در کشور داریم که پیش‌بینی می‌کنیم اگر ۵۰ درصد آنها قابلیت تولید نهال منابع طبیعی را داشته باشند و در هر یک از این روستاها عرصه‌ای بالغ بر ۱۲۵ مترمربع به تولید نهال اختصاص پیدا کند، ما به تولید ۲۵۰ میلیون نهال در سال دست می‌یابیم.

وی افزود: روستاهایی که توان تولید نهال را داشته باشند، در زمره نهالستان‌های خانگی یا موقت به شمار می‌روند.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران با بیان این که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ گونه درخت و درختچه جنگلی در نهالستان‌های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تولید می‌شود، اظهار داشت: برخی از این گونه‌ها سریع‌الرشد هستند و نیاز به کیسه گلدانی ندارند، اما بعضی گونه‌ها در گلدان تولید می‌شوند، زیرا سرشت آنها به لحاظ نیاز به آب، مقاومت به خشکی و نور متفاوت است.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، احمدی ادامه داد: تولید گلدانی نهال‌ها محاسن بیشتری دارد از جمله این که زمان کاشت آنان محدودیت ندارد و میزان آب مصرفی‌شان هم بسیار کمتر است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد گونه‌های زراعت چوب به صورت گلدانی و ۵۰ درصد به صورت زمینی تولید می‌شود. همچنین ۸۰ درصد گونه‌های جنگلی نیز به صورت گلدانی و ۲۰ درصد به صورت زمینی در حال تولید هستند.

وی با بیان این که این که عمده گونه‌های فضای سبز هم تولید گلدانی دارند، اظهار داشت: به علت کمبود آب، هر چقدر به سمت تولید نهال گلدانی برویم بهتر است؛ بخصوص که امکان استقرار نهال‌های گلدانی در طبیعت و عرصه بیشتر است.

انتهای پیام/

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید