شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » علاقه‌مند به دریافت درآمدهای ناحق از مردم نیستیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

علاقه‌مند به دریافت درآمدهای ناحق از مردم نیستیم

کد خبر: 9765

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تلاش شورا برای مبارزه با فساد گفت: نتیجه این تلاش، تصویب قوانین و مصوباتی در شورای اسلامی شهر است تا درآمدهای گذشته شهرداری را که موجب نارضایتی شهروندان می‌شد کاهش دهد؛ شورا نیز از این منظر راضی است زیرا علاقه‌مند به دریافت درآمدهای «ناحق» از مردم نیستیم.

رخدادشهر: ابوالفضل قربانی در خصوص ویژگی‌های شهر زندگی اظهار کرد: شهر زندگی شهری است که تمام موجوداتی که در آن در حال زیست هستند، بتوانند از حق حیات خودبه‌خوبی استفاده کنند. این موضوع تنها مربوط به انسان‌ها نیست، هر چند که مسئولیت بزرگ‌تر ما همین موضوع است.

وی افزود: پرندگان نیز در شهر زندگی حق حیات دارند و انسان‌ها حق ندارند محیط زیست را به شکلی دربیاورند که نتیجه آن، آسیب‌دیدگی باشد؛ درختان موجودات زنده این شهر هستند و باید از حق حیات خود استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره مولفه‌های شهر زندگی بیان کرد: بیشتر مسائل مربوط به این موضوع، مواردی است که در قانون به‌عنوان وظایف مدیریت شهری دیده شده است و توسعه و افزایش شاخص‌ها، موجب بهبود وضعیت زندگی شهروندان خواهد شد.

وی ادامهداد: پاکی و نظافت، تردد راحت‌تر، ترافیک روان‌تر، بهداشت مناسب‌تر، استفاده از خدمات آسان‌تر و الکترونیک و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل خدمت از جمله مؤلفه‌های شهر زندگی است که در این راستا اقدامات خوبی در اصفهان در حال انجام است.

قربانی در پاسخ به این سئوال که آیا اصفهان در حال حاضر شهر زندگی است؟ گفت: بله؛ اصفهان شهر زندگی است، زیرا حدود دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند اما باید از این جهت نگاه کنیم که چه اقداماتی برای بهتر شدن وضعیت نصف‌جهان انجام شود. اگر اصفهان امروز را با ۳۰ تا ۴۰ سال قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم که وضعیت شهر حتی از نظر جمع‌آوری پسماند که هر دو سه روز انجام می‌شد و موجب به‌وجود آمدن بیماری‌ها می‌شد، نیز بهبود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وسعت شهر اصفهان نسبت به ۴۰ تا ۵۰ سال قبل چندین برابر شده است و سطح خدمات شهری نیز نسبت به گذشته افزایش داشته است؛ با وضعیت مطلوب خود فاصله داریم اما وضعیت موجود قابل قبول است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر از بعضی جهات، خدمات‌رسانی مدیریت شهری اصفهان، با شهرهای کشورهای توسعه‌یافته برابری می‌کند، البته گاهی نیز بهتر است و در موارد و موضوعاتی عقب‌ماندگی داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه شعار دوره ششم، «اصفهان من، شهر زندگی» است، چه اقداماتی در این راستا انجام شده است، تصریح کرد: وقتی که در یک شهر بزرگ و شناخته شده در جهان زندگی می‌کنیم، باید ویژگی‌هایی که برای آن تعریف می‌شود، از لحاظ استانداردهای جهانی و زیست‌محیطی قابل قبول باشد.

قربانی گفت: عمده بحثی که درباره موضوع «اصفهان من، شهر زندگی» مطرح می‌شود، مواردی است که بتوانیم وضعیت بهتری را از نظر زندگی سالم را برای شهروندان فراهم کنیم؛ با توجه به اینکه این موضوع ابعاد مختلفی دارد، بخشی از آن مربوط به مدیریت شهری است و بخشی مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

وی افزود: موارد مربوط به مدیریت شهری، در موضوعات زیست‌محیطی، شادابی و نشاط، جابه‌جایی و حمل‌ونقل و افزایش رضایتمندی و خدمت‌رسانی به شهروندان است. در دوره ششم، مجموعه شهرداری اصفهان درباره موضوع مربوط به رضایتمندی، هزینه سنگینی را پذیرفته است تا بتواند سرانه این شاخص را افزایش دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از این موارد مبارزه با فساد است که نتیجه آن، تصویب قوانین و مصوباتی در شورای اسلامی شهر است تا درآمدهای گذشته شهرداری که موجب نارضایتی شهروندان می‌شد را کاهش دهد؛ شورا نیز از این منظر راضی است زیرا علاقه‌مند به دریافت درآمدهای «ناحق» از مردم نیستیم.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، بیشترین مبالغ در حال هزینه است و حدود ۵۰ درصد بودجه سال جاری شهرداری اصفهان، در زمینه موضوعات این حوزه صرف می‌شود و اگر شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، وضعیت بهتری را در شهر در بسیاری از زمینه‌ها خواهیم داشت.

قربانی گفت: برای حفظ و گسترش فضای سبز در شرایط اقلیمی و کم‌آبی، هزینه سنگینی صرف می‌شود و شاید شهروندان ندانند، تأمین آب آن با استفاده از تانکر، سالانه ده‌ها میلیارد تومان هزینه دارد که این هزینه‌ها غیر از تأمین آب با استفاده از روش‌های نوین همچون تصفیه پساب و از این قبیل است. شهروندان فضای سبز اصفهان را همیشه شاداب دیده‌اند اما بهتر است بدانند نگهداری آن به شدت پرهزینه و پرزحمت است.

وی افزود: ثابت نگهداشتن سرانه فضای سبز به دلیل افزایش جمعیت، موضوع بسیار مهمی است و هر ساله باید مساحت‌های زیادی را برای فضای سبز اختصاص دهیم که سال به سال این عرصه‌ها در حال افزایش است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به نظافت و جمع‌آوری پسماند در سطح اصفهان با توجه به گستردگی شهر، فعالیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است؛ اینکه هر شب حدود هزار تن پسماند از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود برای این است که بتوانیم بهداشت و سلامت شهروندان را به وضعیت مطلوب‌تری در این بخش برسانیم.

وی بیان کرد: در مجموع اگر شهروندان ردیف‌های بودجه‌ای سال جاری شهرداری اصفهان دقت کنند، خواهند دید که ردیف‌های سنگین و زیادی برای تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی» در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید