پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » بحران کم‌آبی، فرونشست و آلودگی هوا دغدغه های زیست محیطی شهروندان

نتایج مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان:

بحران کم‌آبی، فرونشست و آلودگی هوا دغدغه های زیست محیطی شهروندان

کد خبر: 9754

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: نتایج مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است.

رخدادشهر: مهدی آصالح با اعلام این خبر گفت: یک مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان در بستر شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری توسط رصدخانه شهری اصفهان انجام و در آن دغدغه‌های زیست‌محیطی شهروندان و مطالبات آن‌ها بررسی شده است.

او افزود: نتایج مطالعات افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی، تنها یک بحران طبیعی و زیستی نیست و می‌تواند تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: بیشتر محتواهایی که درخصوص بحران‌های زیست‌محیطی اصفهان در رسانه‌ها تولید شده است، رویکرد انتقادی دارد که نشان‌دهنده مطالبات مردم برای رفع این بحران‌ها است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،او تأکید کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که در منطقه خشکی همچون اصفهان، همزمانی جریان رودخانه زاینده‌رود، صنایع پویا و کشاورزی پررونق ممکن نیست و رفع این مسائل نیازمند تدابیر جدی در سطح ملی است.

به گفته آصالح، بحران کم‌آبی و فرونشست زمین بنیادهای زیستی اصفهان را به‌شدت تهدید می‌کند، لذا توجه فوری مسئولان به این مسئله از وقوع بحران‌های سهمگین‌تر جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید