دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها از اول مهر و کلاس‌ها حضوری است

معاون آموزشی وزیر علوم:

سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها از اول مهر و کلاس‌ها حضوری است

کد خبر: 9753

معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: سال تحصیلی دانشگاه‌ها از اول مهر آغاز می‌شود.

رخدادشهر: قاسم عموعابدینی در اجلاس امروز رؤسای دانشگاه‌های کشور گفت: همه دانشگاه‌ها به صورت یکپارچه و همزمان، سال تحصیلی جدید را از اول مهر آغاز می‌کنند. 

وی تاکید کرد: همه کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود و امکان حضور و غیاب هوشمند هم در برخی دانشگاه‌ها فراهم شده است. 

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: شورای گسترش آموزش عالی در خصوص آمایش آموزش عالی تصمیم می‌گیرد و در استانها نیز کمیته‌ای با محوریت دانشگاه معین برای آمایش شکل گرفته است. 

وی اضافه کرد: به کمیته‌های استانی ابلاغ شده است تا طبق جدول زمانی اعلام شده رشته‌های تحصیلی قابل حذف را به وزارت علوم اعلام کند. 

عموعابدینی تأکید کرد: در شورای گسترش تصویب شد که در هر شهرستان فقط یک دانشگاه دولتی فعالیت کند و اجرای این مصوبه در ۲۵ شهرستان آغاز شده است. وی افزود: کمیته‌های استانی با همکاری و هماهنگی مسولان شهرستان و استان برنامه آمایش موسسات آموزش عالی را به وزارت ارسال می‌کنند و تاکنون برنامه پنچ شهرستان به تصویب شورای گسترس رسیده است. 

وی وظایف کمیته استانی آمایش را در سه محور، آمایش رشته ها، ماموریت گرایی و ساماندهی موسسات آموزش عالی اعلام کرد و مسولیت این کمیته با دانشگاه معین استان است. 

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: طرح تحول جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است و در برنامه هفتم هم پیشنهاد شده است. 

وی گفت: ده اقدام مهم طرح تحول به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و سه محور اصلی آن، برنامه محوری، استاد محوری و شاگردپروری است. تصویب اولین برنامه استاد محوری عموعابدینی گفت: اولین برنامه درسی به شیوه استاد محور تصویب شد و به صورت آزمایشی در یکی از دانشگاه‌ها اجرا می‌شود. 

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس طرح تحول بیست دانشکده فناوری‌های نوین و تعدادی دانشکده نیاز محور در کشور تاسیس می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، عموعابدینی در مورد ایجاد پانزده رشته تحصیلی ویژه بانوان خانه دار گفت: ایجاد پانزده رشته تحصیلی ویژه بانوان خانه دار به تصویب رسیده است که به شکل غیرحضوری خواهند بود. 

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح استاد راهنما برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی از مهرماه امسال آغاز می‌شود و در هنگام ثبت نام دانشجویان در دانشگاه، هر استادی مسولیت راهنمایی تحصیلی بیست الی سی دانشجو را برای کل دوران تحصیل بر عهده می‌گیرد.

 انتهای پیام/

کلید واژه ها:
دانشگاه, وزارت علوم
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید