جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » رفع موانع از مراسم‌های خودجوش مردمی وظیفه شهرداری است

شهردار اصفهان:

رفع موانع از مراسم‌های خودجوش مردمی وظیفه شهرداری است

کد خبر: 9747

  شهردار اصفهان گفت: برطرف کردن موانع از مراسم‌های خودجوش مردمی وظیفه شهرداری است اما استانداردها و کیفیت را رعایت می‌کنیم. 

رخدادشهر: علی قاسم زاده در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها عنوان کرده‌اند که اگر به مردم اعتماد کنیم و در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست کارها را به آن‌ها واگذار کنیم بهتر از ما می‌دانند چه باید بکنند.

وی افزود: کاری که در دوره کنونی مدیریت شهری بر آن تاکید داشتیم، در گام اول برطرف کردن موانع بود، طی سالیان اخیر آنقدر ضوابط سخت شده بود که برای انجام هر حرکت فرهنگی مردم دچار مشکل بودند. حتی برای خواندن یک روضه در حسینیه و نصب یک بنر کار سخت بود. بنابراین در گام اول موانع را برطرف کردیم و اجازه دادیم که مردم خلاقیت به خرج بدهند. البته استانداردها و کیفیت را رعایت می‌کنیم و آنچه لازم دارند در اختیار آن‌ها می‌گذاریم، اما اینکه به هر بهانه‌ای جلوی کار فرهنگی مردم را در سطح شهر بگیریم، نمی‌پذیریم.

شهردار اصفهان گفت: در گام دوم به دنبال کمک به مردم بودیم، البته کمکی که عنوان نداشته باشد، دلیلی ندارد اگر پارچه یا ریسه می‌دهیم روی آن بنویسیم روابط عمومی شهرداری اصفهان. این تعظیم شعائر باید به اسم مردم باشد و ما خود را تسهیل‌گر می‌دانیم.
وی افزود: بنای ما این است که در آینده نیز همین رویه را داشته باشیم، در همین راستا بدون اینکه انتظار داشته باشیم نام شهرداری ذکر شود به هیات‌های مذهبی کمک خواهیم کرد. هدفما برپایی مراسم‌ها به صورت خودجوش و مردمی است بنابراین به دنبال این نیستیم که امضای یک نهاد رسمی پای آن‌ها باشد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، قاسم زاده خاطرنشان کرد: ماه محرم در پیش است، همواره مراسم‌های این ماه به صورت مردمی برگزار شد. ما نیز کمک خواهیم کرد البته به دنبال بردن نام شهرداری نیستیم و افتخار می‌کنیم که نوکر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و به نوکران آن حضرت کمک کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم روز به روز سبقه و صورت شهر ما دینی‌تر و عمق اندیشه و عواطف دینی در شهر ما تقویت شود.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید