چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » وظیفه قوه قضاییه، حافظت و پاسداری از ارزش های اسلامی و حقوق مردم است

رييس كل دادگستري استان اصفهان:

وظیفه قوه قضاییه، حافظت و پاسداری از ارزش های اسلامی و حقوق مردم است

کد خبر: 9725

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی  از اوجب واجبات برای تمام مسئولان دانست گفت: اولویت تمام نهادها و مسئولان باید حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و اگر کسی بخواهد بر خلاف حرکت کند، به حکم قانون و مطالبه مردم، قطعاً با او مقابله خواهد شد.

رخدادشهر: حجت الاسلام والمسلمین اسداله جعفری با اشاره به اولویت اقدامات فرهنگی برای مقابله با پدیده بی‌حجابی در جامعه افزود: ترویج عفت و حجاب در جامعه امری ضروری و وظیفه مسلم شرعی و قانونی همه است و در این خصوص نیازمند انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی است؛ نخبگان فرهنگی، اساتید حوزه و دانشگاه و دیگر متولیان فرهنگ باید به شکل جدی‌تری وارد میدان شده و در مقوله فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب در جامعه فعالیت بیشتری نمایند و به موازات آن اقداماتی چون تذکر، ارشاد، راهنمایی، برگزاری دوره های آموزشی و غیره انجام گردد و البته با آن دسته از افرادی که عالماً و عامداً مبادرت به قانون شکنی نمایند دستگاه قضایی برای آنان پرونده تشکیل خواهد داد و طبق قانون برخورد خواهد کرد.

رییس دستگاه قضایی استان گفت: افرادی که می‌گویند دستگاه قضایی در قبال هنجارشکنان موضع قاطع اتخاذ نکرده و یا منفعل عمل می‌کند باید در اظهارنظرها دقت بیشتری کنند چرا که در برنامه‌های مختلف، اخبار صدا و سیما، قبل از خطبه‌های نماز جمعه و در جلسات مختلف و اجتماعات مردمی بر مقابله جدی دادگستری با افراد بی‌حجاب و هنجار شکن تاکید کرده‌ایم و بیش از هزار و دویست پرونده با موضوع جریحه وارد کردن به عفت عمومی در استان تشکیل که در شعب ویژه رسیدگی و افراد با محکومیت هایی روبه رو شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری همچنین بر لزوم فعال‌تر شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهارچوب قانون در شهرستان‌های استان و حمایت تمام قد دستگاه قضایی از آمران به معروف تاکید کرد.

نماینده قوه قضاییه در استان اصفهان، دستگاه قضایی را حامی و پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی، خون شهدا و حقوق مردم دانست و اظهار کرد: هر گاه اقدامی از سوی شخص یا اشخاصی سر بزند که ارزش‌های انقلاب اسلامی و حقوق مردم پای‌مال شود دستگاه قضایی با قدرت و اقتدار، بدون هیچ ملاحظه‌ای ورود کرده و با عاملان و هنجارشکنان و قانون گریزان برخورد جدی خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به عنوان دهه عدالت و پیشرفت بیان کرد: سرعت پیشرفت ایران در مسائل مختلف از جمله مسائل دفاعی، علمی، نانو، سدسازی، هسته‌ای و ...  بسیار چشمگیر بوده به طوری که دشمنان نظام از نابودی و منزوی کردن آن ناامید شدند و تنها دلخوش به اقداماتی هستند که شاید بتواند قدری از سرعت پیشرفت کشور بکاهد اما نیروهای مخلص، مؤمن، متعهد، انقلابی و بی‌ادعای این کشور با تمام قدرت و توان برای اعتلای این نظام مقدس دشمنان را مأیوس و ناامید کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: عدالت فراگیر و همه جانبه شامل عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عدالت قضایی است و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را صرف پاسداری از حقوق و آزادی های مشروع نموده است و دیگر نهادهای متولی اجزاء و ارکان نظام نیز باید با قدرت برای تحقق کامل عدالت در جامعه، تلاش کنند.

رییس دستگاه قضایی استان در ادامه با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری، بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مطالبه‌گری یکی از الزامات انقلابی‌گری است اما معظم له بر رعایت تقوا و انصاف در این امر تاکید کرده‌اند. زیرا می‌دانستند که این مسئله ممکن است آفاتی نیز داشته باشد و چنانچه مطالبه‌گری بدون رعایت انصاف، انجام شود ضرر آن بیشتر از نفع آن خواهد بود، البته بنده جلسات حضوری مستمر با مطالبه گران عزیز استان داشته ام و آنان را دلسوزان واقعی نظام و ارزش های انقلاب می دانم و جلسات ثابت به صورت فصلی برنامه ریزی کرده ایم و از همین جا از همه عزیزان تشکر می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری اضافه کرد: بسیاری از پیشرفت‌ها را مدیون مطالبه‌گران هستیم و دستگاه قضایی نیز تمام قد از مطالبه‌گران و مطالبات بر حق آنان دفاع خواهد کرد اما مطالبه‌گران عزیز باید مراقب باشند تا ناخواسته دچار افراط و تفریط نشده تا بیشتر و بهتر از گذشته بتوانیم از این ظرفیت مهم به نفع نظام بهره مند شویم.

به گزارش رخدادشهر،در پایان این مراسم از تلاش‌های علی نادری طاهری، رییس پیشین دادگستری نطنز با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد و امیر تدبیری با حکمی از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان رییس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید