مخبر: باید به تکنولوژی اطلاعرسانی مجهز شویم
معاون اول رئیسجمهور گفت: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاع رسانی مجهز شویم چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان می توانند حقایق را وارونه جلوه دهند.
رخدادشهر: دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور، رییس شورای اطلاع دولت، سخنگوی دولت، مدیران مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی دستگاههای اجرایی برگزار شد.
مدیران کل روابط عمومی استانداری های سراسر کشور و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها نیز در این مراسم به صورت مجازی حضور داشتند.
محمد مخبر در این مراسم، گفت: دولت مردمی سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده به نحوی که برخی از این اقدامات در دوران پس از انقلاب اسلامی کم نظیر بوده است. اما، به دلیل ضعف های موجود در تبیین اقدامات و همچنین تلاش های فراوان دشمنان برای سیاه نمایی، نتوانسته ایم این فعالیت های کم نظیر را آن طور که باید به افکار عمومی منعکس کنیم.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت وظایف و مأموریت های قوه مجریه و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم و اداره کشور خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت های قوه مجریه به دلیل اثرگذاری فراوان در زندگی مردم، مبنای کارآمدی نظام قرار می گیرد از این رو مأموریت مهم روابط عمومی ها این است که اطلاع رسانی به موقع و دقیقی از فعالیت های دولت داشته باشند تا سرمایه اجتماعی نظام و دولت افزایش یابد.
مخبر با اشاره به برخی از اقدامات دولت مردمی سیزدهم و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار، تصریح کرد: با راهبرد صحیح و هوشمندانه این دولت در حوزه دیپلماسی و تمرکز بر کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو، امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل هستیم و در سفرهای گسترده خارجی رئیس جمهور توافقات بسیاری با کشورهای دیگر منعقد شده که البته باید تلاش کنیم که این توافقات عملیاتی شود.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار با مشکلات متعددی در حوزه های مختلف روبرو بود که با تلاش جدی توانست ظرف سه ماه بخش زیادی از این مسائل و مشکلات را مرتفع کند.
معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر اهمیت و اثرگذاری روابط عمومی ها در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه، افزود: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ها از اهمیت ویژه ای در اقناع افکار عمومی برخوردار است. چرا که اگر بخش های مختلف دولت به درستی عمل کنند اما نتوانیم اطلاع رسانی درست و بهنگام از اقدامات و عملکرد دولت به جامعه داشته باشیم، در حقیقت در جلب نظر و رضایت مردم دستاوردی نداشته ایم.
مخبر با بیان اینکه امروز موضوع رسانه، تبلیغات و اطلاع رسانی به یک مبحث علمی جدی و مهم در دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاع رسانی مجهز شویم چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان می توانند حقایق را وارونه جلوه دهند. در این زمینه الزاماتی وجود دارد که باید روابط عمومی ها پشتیبانی شوند.
وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم طرح ها و برنامه های بزرگی در بخش های مختلف نظیر انتقال آب از دریا، پروژه های بزرگ نفت و گاز، طرح های مرتبط با معدن و کشاورزی و اقتصاد دریامحور را در دستور کار خود دارد، گفت: این روابط عمومی ها هستند که باید اخبار این اقدامات و دستاوردها را به مردم منتقل کنند چرا که روابط عمومی هر دستگاه اجرایی آیینه تمام عیار عملکرد دستگاه مطبوع خود است و مجموع اقدامات روابط عمومی ها گویای عملکرد دولت و نظام خواهد بود.
ایرنا نوشت، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شعار سال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تصریح کرد: مقام معظم رهبری راه حل عملیاتی سازی این راهبرد را مردمی کردن اقتصاد عنوان کردند و وظیفه خطیر روابط عمومی ها این است که اعتماد و اطمینان مردم و سرمایه گذاران را جلب کنند تا بتوانیم شعار سال را به نحو مطلوب اجرایی و عملیاتی کنیم.
مخبر افزود: مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور جز از طریق به صحنه آمدن مردم حل و فصل نمی شود و روابط عمومی ها به عنوان رابط نظام و مردم می توانند در به صحنه آوردن مردم نقشی مهم و اثرگذار ایفا کنند.
پایان پیام/