جمعه، 28 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » آموزش کارآفرینی و تجارت به کودکان و نوجوانان مناطق محروم شهر

آموزش کارآفرینی و تجارت به کودکان و نوجوانان مناطق محروم شهر

کد خبر: 9718

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در افتتاحیه سومین دوره رویداد بازرگان کوچک گفت: اتاق بازرگانی آموزش در زمینه تجارت و کارآفرینی به کودکان و نوجوانان شهر از جمله در مناطق محروم و کم‌برخوردار را دنبال می‌کند.

رخدادشهر: امیر کشانی در افتتاحیه طرح بازرگان کوچک 3 که از سوی مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی و ویژه کودکان 7 تا 9 سال و 10 تا 12 سال برگزار می‌شود، اظهار داشت: اتاق دهم بخش مهمی از انرژی خود را صرف آموزش خواهد کرد و امیدوارم نتایج خوبی از برگزاری دوره‌های آموزشی در تمام رده‌های سنی بگیریم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان افزود: در حال آماده‌سازی طرحی هستیم که آموزش‌های تجارت و کارآفرینی را به کودکان و نوجوانان مناطق محروم شهر نیز ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی قرار است علاوه بر طرح بازرگان کوچک، دوره‌های کارآفرین نسل فردا را برای رده سنی 16 تا 22 سال برگزار کند، ادامه داد: همچنین برای تربیت نیروی انسانی برای شرکت‌های استان از جمله کارشناس صادرات برنامه‌ریزی کرده‌ایم. از طرف دیگر، باید فاصله خود با اتاق‌های بازرگانی موفق منطقه و دنیا در برگزاری دوره‌های آموزشی را جبران کنیم.

مژگان ایزدی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق نیز رسالت‌های اتاق بازرگانی در حمایت از فعالان اقتصادی را تشریح کرد و گفت: دوره‌های آموزشی مانند بازرگان کوچک در راستای جانشین‌پروری و تربیت نسل آینده فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی به توانمندسازی کودکان، نوجوانان و جوانان می‌پردازد تا برای رشد و پیشرفت نیازی به مهاجرت نداشته باشند و در کشور خود به کارآفرینی و تجارت بپردازند.
همچنین نادره راست‌ قلم، سرپرست مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره به انجام مطالعات درباره مدارس کسب‌وکار در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی در سال 92 بیان کرد: نخستین دوره رویداد بازرگان کوچک در سال 94 و دومین دوره نیز در ادامه و در فصل تابستان هر سال با کمک مربیان و منتورها از سوی اتاق اصفهان برگزار شد که بازدید از مجموعه‌های اقتصادی و برپایی بازارچه از محصولات کودکان از جمله بخش‌های این طرح بود.

در این دوره تمام آموزش‌ها به صورت کارگاهی و با برگزاری گیمیفیکیشن به کودکان شرکت‌کننده ارائه می‌شود و در پایان نیز گزارش روانشناسی به والدین هر کودک ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید