دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » 21 روستای شهرستان کاشان در فهرست طرح بهسازی بافت باارزش تاریخی قرار گرفت

21 روستای شهرستان کاشان در فهرست طرح بهسازی بافت باارزش تاریخی قرار گرفت

کد خبر: 9716

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از قرار گرفتن 21 شهرستان کاشان در فهرست طرح بهسازی بافت باارزش تاریخی به‌منظور حفظ بافت تاریخی روستاها و ارتقاء سطح کیفی زندگی روستائیان در اولین جلسه کمیته احیاء بافت تاریخی روستایی کاشان خبر داد.

رخدادشهر: احمد دانایی نیا روز 18 تیرماه با اعلام این مطلب گفت: در این کمیته که با حضور بخشداران، دهیاران، مدیریت و کارشناسان بنیاد مسکن و ستاد‌ بازآفرینی شهری، راه و شهرسازی و نظام‌مهندسی تشکیل شد، ۲۱ روستا از چهار بخش شهرستان کاشان در طرح بهسازی بافت باارزش روستایی موردبررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: هدف از تشکیل این کمیته حفاظت، احیا، مرمت بافت، حفظ ارزش‌های فرهنگی‌ - تاریخی – کالبدی و فضایی، حفظ منظر و معرفی روستاهای باارزش تاریخی در سطح ملی و بین‌المللی به‌ویژه در خصوص توسعه گردشگری روستایی است.

دانایی نیا افزود: ارتقاء سطح کمی و کیفی مردم این روستاها در عرصه زیستی و زندگی نیز از دیگر اهداف این کمیته است، لذا به همین منظور و در اولین قدم، عملیات مستندسازی و ثبت بافت تاریخی روستای پنداس به‌عنوان اولین روستای ثبت‌شده شهرستان به‌زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید