چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » افزایش سرمایه گذاری کشورها در زمینه دیپلماسی عمومی نوید بخش است

افزایش سرمایه گذاری کشورها در زمینه دیپلماسی عمومی نوید بخش است

کد خبر: 9700

استاندار اصفهان گفت: سرمایه گذاری کشورها در زمینه دیپلماسی عمومی شامل دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی علمی و دیپلماسی گردشگری بسیار افزایش یافته و اقبال به این نوع ابزارهای موثر، اهیمت فراوانی یافته است.  

رخدادشهر: سید رضا مرتضوی در مراسم افتتاحيه کنگره بين المللي ديپلماسي ملل  این کنگره اظهار  داشت: استفاده از قدرت نظامی برای کسب استیلا و نفوذ در میان ملت ها ، دیگر کارایی خود را از دست داده و هیچ ملت متمدن و دارای فرهنگی زیر بار تهدید، ظلم و اشغال نظامی نمی رود.

وی بیان داشت: اکنون بسیاری از متفکران و برنامه ریزان بین المللی، محور روابط آینده جهان را  مبتنی بر روابط فرهنگی و اشتراکات و اختلافات تمدنی می دانند . در فضای شکننده و بی اعتماد سیاست بین الملل و در جهانی که به تدریج فرهنگ ها و تمدن های بومی و اصیل رنگ می بازند ملل دنیا نیازمند شناخت عمیق تر باورهای فرهنگی، تاریخی، تمدنی و دستاوردهای علمی و فناوری سایر کشورها و نوع نگرش و شیوه زندگی آنها هستند.

مرتضوی گفت: بنابراین اشتراکات موجود در فرهنگ ها ، آیین ها و تمدن ها را باید جتسجو کرد و شناخت و هر فرهنگ و تمدنی ضمن شناخت میدانی فرهنگ های دیگر بایستی نحوه پذیرش و همزیستی با آن را نیز بیامورد چرا که این باورهای اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی بیانگر هویت مردمان آن سرزمین است که در طول تاریخ با فراز و نشیب های بسیار بدست آمده است.

هم اکنون در نظام بین الملل، دولت ها دیپلماسی عمومی را به عنوان ابزاری موثر و کارآمد در پیشبرد اهداف دیپلماسی رسمی و سنتی تلقی نموده و مورد بهره برداری قرار می دهند، تبیین ظرفیت ها و توانمندیها در حوزه  های فرهنگی ، هنری ، گردشگری ، علمی، تولیدی و اقتصادی همه ازکارکردهای موفق دیپلماسی عمومی است.

آنچه که امروزه در روابط بین کشورهای نظام بین الملل اهمیت زیادی دارد و از جمله عناصر و مولفه های قدرت یک کشور محسوب می گردد ظرفیت قدرت نرم آن کشور در محیط بین المللی است.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید