یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » شرکت‌های شهرداری حیاط خلوت نیستند/ضرورت ارایه حساب و کتاب شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری

تذکر و نطق اعضای شورای شهر اصفهان:

شرکت‌های شهرداری حیاط خلوت نیستند/ضرورت ارایه حساب و کتاب شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری

کد خبر: 9694

در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان  دو نفر از اعضای شورای در صحن علنی شورا با توجه به گزارش های دریافتی در خصوص شرکت های زیر مجموعه شهرداری خواستار شفاف شدن هزینه کرد و استخدام افراد در این شرکت ها شدند.

رخدادشهر: رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حساب و کتاب شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری باید به شورا اعلام شود، شهردار گروهی را برای این کار مکلف کند تا وضعیت این شرکت‌ها را بررسی کند. 

مجید نادرالاصلی با بیان اینکه فهرست مناسبی از امکانات و اموال و دارایی‌های عام شهرداری در دسترس نیست، گفت: در بسیاری از نقاط مشاهده می‌کنیم که شهرداری اموال و دارایی‌هایی دارد اما کسی از آ‌ن‌ها خبر ندارد. باید گزارشی در این خصوص داده شود تا این ساختمان‌ها از حیاط خلوت بودن خارج شود. 

وی اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ درآمدزای شهرداری نه تنها ضرر می‌دهند که حقوق‌های کلان، استخدام‌های آنچنانی و به کار بردن اموال برای افراد خاص نیز در آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، نادرالاصلی گفت: حساب و کتاب این شرکت‌ها باید به شورا و شهرداری اعلام شود، شهردار گروهی را برای این کار مکلف کند تا وضعیت این شرکت‌ها را بررسی کند زیرا به ایام مجامع عمومی نیز نزدیک می‌شویم.

استخدام‌های خارج از ضابطه در شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری پیگیری شود

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استخدام‌های خارج از ضابطه در شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری پیگیری شود، گفت: اگر کسی که در شهرداری حقوق ‌می‌گیرد در هیات مدیره شرکت‌ها نیز حقوق بگیرد این موضوع مورد تعرض قانون است.

احمدرضا مصور با بیان اینکه شرکت‌های شهرداری حیاط خلوت هیچ کس نیستند، افزود: شرکت‌ها اموال شهرداری هستند و قطعا همان حساسیتی که به درستی از سوی شهردار و معاونین بر روی شهرداری هست، روی شرکت‌ها نیز باید باشد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزارشی در خصوص عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری خواسته شده بود که تا این لحظه به دست ما نرسیده است، البته گزارشی به کمیسیون پایش دال بر استخدام‌های غیرمعمول و حقوق‌های غیر متعارف رسیده که ان شاء الله همه اینها غلط باشد.

وی با بیان اینکه این گزارش باید تکمیل شود، گفت: پایان سال گذشته در خصوص شرکت‌ها همین تذکرات داده شد اما نماینده شهرداری آخرین صورت‌های مالی که مربوط به شش ماه قبل بود را به عنوان جواب برای بنده فرستادند.

مصور تصریح کرد: از همکاران خود در شورا خواهش می‌کنم که اگر وظیفه نظارت بر هیات مدیره شرکت‌ها را به عهده گرفته‌اند، با توجه به اینکه به فصل مجمع عمومی شرکت‌ها نیز نزدیک می‌شویم حتما تشریف ببرند و از این زاویه نگاه کنند که به عنوان مثال اگر یک شرکت در شهرداری در دوره قبل با ۵ میلیارد تومان سود تحویل شده و الان ۲ میلیارد تومان زیان دارد نباید به راحتی از آن بگذاریم.

وی افزود: اگر استخدام‌های خارج از ضابطه رخ داده باید پیگیری شود. همچنین اگر کسی که در شهرداری حقوق ‌می‌گیرد در هیات مدیره شرکت‌ها نیز حقوق بگیرد این موضوع مورد تعرض قانون است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری گزارش کاملی از وضعیت شرکت‌ها و مجامع عمومی شرکت‌ها را به اعضای شورا اعلام کند تا بتوانیم وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/


دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید