جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » کشور حرکت خوبی به سوی رشد تولید و رشد اقتصادی آغاز کرده است

رییس جمهور:

کشور حرکت خوبی به سوی رشد تولید و رشد اقتصادی آغاز کرده است

کد خبر: 9652

رییس‌جمهور صنعتگران به این باور دست یافته‌اند که رشد تولید در صنعت باید همراه با علم و دانایی باشد و ارزیابی همه شاخص‌ها نشان از آن دارد که کشور حرکت خوبی را به سوی رشد تولید و رشد اقتصادی آغاز کرده است.

رخدادشهر: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز شنبه در همایش بزرگداشت بیست و هفتمین سالروز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران در تهران، با تبریک روز ملی صنعت و معدن به صنعتگران، معدن‌کاران، اصناف، تجار و بازرگانان اظهار داشت: روز ملی صنعت و معدن نماد توجه به صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی در کشور برای توجه خاص به این حوزه از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران و پژوهشگران و محققان است‌ و پرداختن به این موضوع باید در همه ایام سال مورد توجه باشد. 

وی افزود: حرف و سخن صنعتگران و معدن‌کاران پر تلاش باید در این روز شنیده شده و شرایط آنها مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به سهم ایران در تجارت منطقه و جهان، باید تلاش کرد موانع از پیش روی آنها برطرف شود. 

رییس‌جمهور از صنعتگران برای رشد تولید در سال ۱۴۰۱ تشکر و قدردانی کرد و گفت: فرمایش مقام معظم رهبری درباره رشد تولید یک سخن راهبردی برای اقتصاد مقاومتی است و از همه تولیدکنندگان که برای تحقق این فرمان تلاش می‌کنند، قدرددانی می‌کنم.

آیت‌الله رئیسی افزود: صنعتگران در این میدان براساس شاخص‌های موجود تلاش خوبی کردند و رشد سرمایه‌گذاری و رشد ماشین آلات تولیدی و رشد تولید و اشتغال و رشد اقتصادی در کشور در ۶ ماه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و آنچه در ۱۴۰۲ دنبال می‌شود، نشان از آن دارد که کشور حرکت خوبی را به سوی رشد اقتصادی و رشد تولید آغاز کرده است؛ به ویژه اینکه این رشد همراه با یک کار دانش‌بنیان و علم مایه و فناور پایه است. 

وی تأکید کرد: صنعتگران به این مهم دست یافته‌اند که رشد تولید در صنعت باید همراه با علم و دانایی باشد و لازم است از همت صنعتگرانی که تلاش می کنند تا به‌صورت کمی و کیفی و کار فناورانه، تولید را با جدیت دنبال کنند تقدیر کنم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اول تا دهم تیر که به‌عنوان دهه صنعت، معدن و تجارت نامیده شده، فرصت مناسبی است تا مشکلات، مسائل و موانع پیش روی این حوزه بررسی و برای آنها تدبیر شود، دانشگاه را برای همفکری با دولت در این عرصه فراخواند و گفت: دانشگاه باید در کنار صنعتگران، معدن‌کاران، تولیدکنندگان و تجار باشد و اگر صنعت، معدن و تجارت همراه با علم و تحقیق و پژوهش‌ باشد و روزآمد شود، کار در این حوزه‌ها دارای ارزش افزوده خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی افزود: تأکید ما بر اینکه کار صنعت و معدن باید کنار دانشگاه و دانشگاه کنار صنعت و معدن باشد، برای این است که جدایی این دو از هم موجب می شود دانشگاه کار خودش را بکند و کاری نداشته باشد در میدان صنعت و معدن چه می‌گذرد و صنعت و معدن هم کار خود را بکند و از علم و دانش و پژوهش دانشگاهیان بهره نبرد در حالی که پیوند این دو به رشد تولید و اقتصاد می‌انجامد.

ایرنا نوشت، در بیست و هفتمین سالروز ملی صنعت و معدن مسئولانی از سه قوه حضور دارند و عباس علی آبادی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان برخی تشکل‌ها و مدیرانی از بنگاه‌های صنعتی و معدنی نیز سخنرانی می کنند.

در این همایش از واحدهای صنعتی و معدنی منتخب ملی در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی قدردانی می‌شود که شامل ۵۸ واحد نمونه، ۳ خوشه صنعتی، ۲ کارآفرین و ۲ شهرک صنعتی منتخب است.

آیین بزرگداشت بیست و ششمین سالروز ملی صنعت و معدن نیز دهم تیر ماه سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شده بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
دولت سیزدهم, صنعت و معدن
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید