چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » انتصابات به‌دور از شايسته‌سالاري، نخستین گام براي پايمال‌ شدن حقوق عامه

رييس كل دادگستری استان اصفهان

انتصابات به‌دور از شايسته‌سالاري، نخستین گام براي پايمال‌ شدن حقوق عامه

کد خبر: 9648

رييس دستگاه قضايي استان اصفهان با بیان اینکه ظرفيت‌ها و پست‌هاي مديريتي در كشور جزء نخستین حقوق مردم و نظام است، گفت: يكي از مهم ترین مصادیق حقوق عامه ظرفيت‌ها و پست‌هاي مديريتي كشور است و چنانچه فردي نامناسب در سمتي گمارده شود در همان قدم اول حق مردم ضايع و پاي‌مال شده است.

رخدادشهر: حجت الاسلام و المسلمين اسداله جعفري در چهارمين نشست شوراي حفظ حقوق بيت المال در سال 1402 با موضوع مبارزه با فساد و صيانت از حقوق عامه، بيت‌المال و حقوق مردم را ناموس حاكميت خواند و گفت: بيت‌المال ناموس حاكميت بوده و خط قرمز است و مسئول صيانت از بيت‌المال و حقوق مردم در هر جايگاه و سمتي كه باشد بايد بداند كه مسؤولیت او بسیار سنگین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين جعفري صيانت از حقوق عامه را امري فراقوه‌اي توصيف و تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم به‌ معناي واقعي از حقوق عامه در همه زمينه‌ها صيانت شود، بايد همه دستگاه‌ها وارد ميدان شده و صادقانه و خالصانه كار كنند.

وي افزود: يكي از مهم‌ترين اقداماتي كه لازم است در جهت صيانت از حقوق عامه انجام پذيرد شناسايي بسترهاي فسادزا و از بين بردن آن‌ است.

رييس كل دادگستري استان ادامه داد: یکی از بسترهاي فسادزا، خواستگاه فكري فاسد و رويكردهاي فاسد و است.

رييس شوراي حفظ حقوق بيت المال دادگستري استان اصفهان در پايان با ابراز خوشنودي از انسجامي كه در ميان اركان حاكميتي از جمله دولت و قوه قضاييه براي مبارزه با فساد ايجاد شده بر فراهم بودن شرايط مساعد براي ريشه‌كني فساد در جامعه اذعان كرد و گفت: خوشبختانه امروز رؤسای قوا و بسیاری از مدیران شایسته، پاکدست و دلسوز با جدیت در میدان مبارزه با هر گونه فساد حضور دارند و عده ای نیز با سیاه نمایی فساد را سیستمی می دانند که واقعیت ندارد.

انتهای پیام/
 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید