دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای طرح کاداستر در بیش از ۹۸ درصد زمین‌های ملی گیلان

اجرای طرح کاداستر در بیش از ۹۸ درصد زمین‌های ملی گیلان

کد خبر: 9642

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اجرای طرح کاداستر در بیش از یک میلیون هکتار از زمین‌های ملی استان خبر داد.

رخدادشهر: محمدرضا کشاورز گفت: طرح هوشمند سازی نقشه زمین‌های ملی یا کاداستر در بیش از یک میلیون هکتار معادل ۹۸ و ۸ دهم درصدِ زمین‌های ملی گیلان انجام و سند آن‌ها به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، نکات ریز و جزئی هم در نقشه‌ زمین‌های ملی و عرصه‌های طبیعی قابل مشاهده است، افزود: جلوگیری از زمین خواری، مدیریت بهینه عرصه‌های ملی برای واگذاری و دفاع موثر در محاکم قضایی برای اثبات مالکیت از مزایای دیگر اجرای طرح کاداستر است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اجرای طرح کاداستر در سواحل گیلان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح حریم سواحل گیلان به دقت مشخص می‌شود.

ایلنا نوشت، محمدرضا کشاورز افزود: گیلان بیش از یک میلیون و ۳۹۵ هزار هکتار عرصه طبیعی شامل جنگل، مرتع، ساحل و جلگه دارد که از این مقدار ۹۵۱ هزار و ۷۰۱ هکتار زمین منابع طبیعی و بقیه مستثنیات اشخاص است.

وی با اشاره به چالش‌های اجرای طرح کاداستر و مشکلات نقشه برداری از زمین‌های منابع طبیعی گیلان، گفت: تاکنون بسیاری از مشکلات اجرای این طرح در استان برطرف شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
طرح کاداستر, گیلان
دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید