جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » اضافه شدن یک شهر و سه شهرک جدید به استان

اضافه شدن یک شهر و سه شهرک جدید به استان

کد خبر: 9636

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز هدف گذاری که در ساخت نهضت ملی مسکن بر عهده استان است با تمهیداتی که اندیشیده شده محقق می‌شود.

رخدادشهر: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان اصفهان، گفت: تأمین زمین در استان اصفهان سرعت خوبی گرفته است، تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز هدف گذاری که در ساخت نهضت ملی مسکن بر عهده استان است با تمهیداتی که اندیشیده شده محقق می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبات این جلسه از شورای مسکن استان اصفهان سه شهرک جدید به شهرک‌ها و یک شهر جدید نیز به استان اضافه خواهد شد که نیازمند مصوبه هیأت وزیران است مجوزهای این شهر در وزارت راه و شهرسازی صادر شده و بلافاصله در هیأت وزیران طرح موضوع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین مقرر شد سهم یک سومی که بر عهده وزارت راه و شهرسازی برای خدمات زیربنایی است از منابع و زمین‌های در اختیار وزارت راه در اختیار استاندار قرار بگیرد.

بذرپاش یادآور شد: خدمات زیربنایی جزو خدمات ضروری ساخت مسکن هستند.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید بهارستان، مشکلاتی دارد، گفت: تعداد قابل توجهی جمعیت مردم ما در این شهر ساکن هستند و از نبود یک مرکز درمانی بیمارستانی رنج می‌برند که امروز توافق شد در قالب ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد وزارت بهداشت و درمان بیمارستان در این شهر احداث شود که با پیگیری استاندار این مهم در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متروی شهر بهارستان نیز درصدی پیشرفت دارد و مقرر شد از منابع داخلی استان به این پروژه تخصیص یابد.

وی به سه مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: بسته ۱۹ گانه بافت فرسوده و مشوق‌های شهرسازانه یکی از این مصوبات بود که درخواست کردیم استان فعالانه این مصوبات را توسط شهرداری‌ها اجرا کند.

بذرپاش افزود: مصوبه مقابله با احتکار زمین نیز مورد تأکید قرار گرفت، طبق این مصوبه هر زمینی که در پهنه مسکونی باشد اگر ۱۰ سال از طرح تفصیلی زمین گذشته و اقدام به ساخت نکرده باشد با نظر کمیسیون ماده ۵ استان تغییر کاربری خواهد یافت.

وی یادآور شد: این مصوبات توسط استان دنبال خواهد شد تا تولید مسکن در بافت‌ها توسط مردم که بهترین حالت ساخت مسکن است، محقق شود. 

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابزارهای خوبی به دست مجری برای کنترل بازار اجاره و مسکن خواهد بود که خبر نویدبخشی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمانی را صادر کردند که بسیار امیدوار کننده است که اسناد رسمی در معاملات اموال غیرمنقول رسمیت یابد و اسناد غیر رسمی باید از مدار خارج شوند که این کار اصلی ترین ابزاری برای کنترل بازار مسکن و اجاره است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
نهضت ملی مسکن
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید