جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » مدیریت‌های محلی حل‌کننده بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان هستند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

مدیریت‌های محلی حل‌کننده بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان هستند

کد خبر: 9612

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت‌های محلی حل‌کننده بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان هستند و تحقق این امر رضایتمندی بیشتری در میان مردم ایجاد می‌کند.

رخدادشهر: محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: در آستانه اعیاد قربان و غدیر هستیم، به همین مناسبت در اصفهان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که در صحن امروز شورا گزارش دست اندرکاران این رویدادها ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به شانزدهمین جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندار و نمایندگان اصفهان گفت: موضوع این جلسه برنامه هفتم توسعه بود که اخیرا به مجلس ارائه شده است. در این جلسه نقاط ضعف و قوت مورد واکاوی قرار گرفت، هرچند با جلسه کوتاه امکان بررسی کامل طرح نیست. معتقدیم رویکرد این برنامه حل مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور است، چرا که اکنون در حوزه‌های مختلف با مشکلاتی روبرو هستیم و رویکرد اصلی برنامه باید حل این مشکلات باشد.

نورصالحی با بیان اینکه ما به عنوان مدیریت شهری، تمرکز بیشتری در خصوص رویکردهای برنامه در حوزه مدیریت شهری داشتیم، گفت: آنچه در طول سال‌های گذشته شاهد بودیم و در سال‌های اخیر همان روند مشاهده می‌شود، بی‌توجهی به ظرفیت مدیریت شهری و شوراها در اداره امور شهرها و روستاهاست. آنچه که منویات امام راحل بود که در اصول ده‌گانه قانون اساسی در خصوص شوراها انعکاس پیدا کرد مربوط به واگذاری امور محلات و بخش‌ها و شهرها و استان‌ها به نمایندگان مردم است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی همانی است که مجلس شورای اسلامی باید تصویب کند و توسط دولت اجرا شود، بنابراین انتظار ورود مدیریت شهری به مسائل کلان کشور نیست اما استفاده از ظرفیت شوراها برای اداره امور شهر خود لازم است. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت‌های محلی حل‌کننده بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان هستند و تحقق این امر رضایتمندی بیشتری در میان مردم ایجاد می‌کند. 

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، وی خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت‌های اجرایی و قانونی برای مدیریت شهری و رفتن به سمت تمرکزگرایی و دولتی کردن مطرح است در حالی واگذاری بیشتری امور مردم به آن‌ها بار دولت را کمتر می‌کند. در این راستا کلانشهرها می‌توانند اختیارات بیشتری داشته باشند که امیدواریم مسئولان به این امر توجه داشته باشند.

نورصالحی همچنین فرا رسیدن روز عرفه، هفته قوه قضائیه و ایام شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامی‌ داشت. 

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
شورای شهر اصفهان
دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید