پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » برداشت‌ها از زاینده رود کنترل می شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا علام کرد

برداشت‌ها از زاینده رود کنترل می شود

کد خبر: 9610

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: یقیناً کنترل در برداشت‌ها از زاینده رود مد نظر است؛ همچنین بایستی جدول منابع و مصارف حوضه زاینده رود با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

رخدادشهر: محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نشست نمایندگان اصناف کشاورزان استان در حوضه زاینده رود گفت: در دوران جنگ تحمیلی شاهد رشادت‌های مردم اصفهان بودیم که شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: دو لشکر ۱۴ امام حسین و ۸ نجف اشرف اصفهان در دفاع مقدس همیشه می درخشیدند و منشأ اثر بودند.

جوانبخت با اشاره به سخنان صریح مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات استان اصفهان در حوزه تأمین آب، عنوان کرد: استان اصفهان از معدود استان‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در مورد حل مسئله آب آن تأکید مستقیم داشتند و همچنین رئیس جمهور نیز بر رفع این مسئله تاکید دارند.

مشکل آب اصفهان، راه حل دارد

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و توسعه‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده و صدها مسئله دیگر مشکلاتی در سراسر کشور به وجود آمده و رفع این مشکلات نیازمند اقدامات دولت است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: مشکل آب اصفهان یقیناً راه حل دارد اما به عزم جمعی بین بخش دولتی و البته همراهی مردم به ویژه کشاورزان منطقی و فهیم اصفهان بستگی دارد سطح ملی در این خصوص برنامه‌هایی دارد که عمده آنها باید اجرایی شود.

وی افزود: یقینا برای من شنیدم نظرات و نکات ارزشمند کشاورزان استان مغتنم است از این رو آماده شنیدن سخنان و دغدغه‌های نمایندگان اصناف کشاورزان استان اصفهان هستیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه این نشست پس از شنیدن گلایه‌ها و نقطه نظرات نمایندگان اصناف کشاورزان در حوضه زاینده رود، گفت: نسبت به تصمیمات سالهای دور در حوضه آبریز زاینده رود موضعی نداریم؛ اما اتفاقاتی است که از سالهای قبل افتاده است.

وی افزود: وزارت نیرو به دنبال تغییر و اصلاح در روندهای گذشته است از این رو وظیفه خود می‌دانیم به سمت اصلاح برداشت‌ها از زاینده رود برویم.

جوانبخت گفت: تأمین منابع جدید قطعا گریز ناپذیر است. وی عنوان کرد: رویکرد وزارت نیرو ناظر بر مجموعه‌ای از راهکارهای نرم افزاری، سازوکاری، اصلاحی، مدیریت مصرف و تقاضا است. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بارگذاری‌های خارج از پتانسیل منطقه باید کنترل شود، فرونشست زمین دغدغه ما است.

بازگشت پساب به آبخوان ها 

وی متذکر شد: آب دریا برای صنایع راهگشاست اما پساب بهترین راه نیست، وزارت نیرو معتقد است پساب باید به آبخوان ها باز گردد.

جوانبخت اظهار کرد: فکر می‌کنم با برنامه‌ای که وزارت نیرو دارد می‌توان به افق‌های آینده امیدوارانه نگاه کرد.

وی افزود: یقیناً کنترل در برداشت ها مد نظر است، همچنین بایستی جدول منابع و مصارف با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: امیدواریم رهاسازی آب برای کشت پاییزه استان اصفهان با لطف خداوند با تنش‌های کمتری نسبت به سالهای قبل اتفاق بیفتد و شرمنده کشاورزان نشویم.

انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید