دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز استان اصفهان، به منظور کاهش تلفات ناشی از تصادفات

معاون استاندار خبر داد

شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز استان اصفهان، به منظور کاهش تلفات ناشی از تصادفات

کد خبر: 9594

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان از شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز استان به منظور کاهش تلفات ناشی از تصادفات خبر داد.

رخدادشهر: مهران زینلیان درحاشیه سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استا با اشاره اشاره به ارائه گزارش پلیس راهور از علل افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان، گفت: در نوروز و فروردین ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: اما در اردیبهشت ماه و خرداد ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات افزایش یافته است و پلیس راهور استان، عواملی مانند ورود کامیون‌ها به شهر و عدم ارسال به موقع پیامک هشدار توسط سامانه‌های هوشمند پلیس در مرکز را در افزایش تلفات ناشی از تصادفات مؤثر می‌داند.

زینلیان عنوان کرد: در این راستا مقرر شد نقاط حادثه‌خیز شهر اصفهان به صورت ویژه بررسی شود و ضمن موافقت با منع تردد کامیون‌ها در شهر اصفهان، ترک فعل دستگاههایی که در راستای احداث رینگ چهارم تعلل داشته‌اند اعلام و در این خصوص اقدام حقوقی انجام شود.

وی اظهار کرد: همچنین طرح ترافیک زوج و فرد به ساماندهی ترافیک شهر اصفهان در منطقه مرکزی کمک می‌کند اما این طرح با اشکالاتی همراه است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: حسب تجربیاتی که در تهران و کشورهای دیگر وجود دارد تصمیم گرفته شده طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری، اصلاح و تکمیل شود.

 زینلیان ادامه داد: در این راستا مقرر شد شهرداری اصفهان اطلاعات، مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح کلان ترافیک شهر اصفهان را فراهم و به شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کند. وی با اشاره به طرح سرویس کارمندان در شهر اصفهان، گفت: طرح استفاده کارکنان دولت و نیروهای بخش خصوصی از اتوبوس و مینی‌بوس به صورت ویژه و سرویس نیز در جلسه مطرح و مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: این طرح از هفته آینده در شهر اصفهان اجرایی می شود و حسب درخواست افراد اتوبوس و مینی‌بوس در سراسر مناطق شهر تردد خواهند کرد. دکتر زینلیان خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل اصفهان بزرگ (اصفهان حومه) نیز مصوب و مقرر شد در سریع ترین زمان ممکن سازوکار و زیرساخت این طرح با محوریت شهرداری اصفهان تأمین و حمل و نقل مردم بین شهرهای بزرگ اطراف اصفهان تسهیل شود.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید