دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » بهره‌برداري از معادن شمال استان در دستور كار دستگاه قضايي

رييس كل دادگستري استان اصفهان:

بهره‌برداري از معادن شمال استان در دستور كار دستگاه قضايي

کد خبر: 9571

رييس كل دادگستري به همراه تني چند از معاونان از دو حوزه قضايي نطنز و آران و بيدگل بازديد به‌عمل آوردند.

 رخدادشهر: در ادامه دور دوم بازديدهاي سرزده از حوزه‌هاي قضايي، حجت‌الاسلام و المسلمين جعفري رييس كل دادگستري استان اصفهان به همراه تني‌ چند از معاونان به شمال استان سفر كردند و از نزديك در جريان روند خدمت‌رساني به مردم قرار گرفتند.

رييس دستگاه قضايي استان در حاشيه اين بازديد زمان رسيدگي به پرونده‌ در دادگستري‌هاي نطنز و آران و بيدگل را نسبت به ديگر حوزه‌هاي قضايي استان كمتر اعلام كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه در دادگستري‌هاي آران و بيدگل و نطنز نسبت ورودي پرونده با تعداد كاركنان اداري و قضايي در مقايسه با ديگر نقاط استان وضعيت متناسب‌تري وجود دارد، با تلاش همكاران ما در اين دو حوزه مشكل اطاله دادرسي در اين دو شهرستان كمتر از بقيه نقاط استان است.

وي افزود: با تخصيص تعدادی كارمند جديد به دادگستري آران و بيدگل و نطنز و همچنين تخصيص نيروي قضايي جدیدالورود به هر يك از اين حوزه‌ها، وضعيت رسيدگي به پرونده‌ها در اين دو شهرستان مطلوب‌تر خواهد شد.

عالي‌ترين مقام قضايي در استان آمار صلح و سازش در پرونده‌هاي شوراي حل اختلاف نطنز و آران و بيدگل را كمتر از ميانگين استاني و كشوري عنوان و تصريح كرد: آمار صلح و سازش در پرونده‌هاي شوراي حل اختلاف اين دو شهرستان پايين‌تر از ميانگين كشوري و استاني است كه بايد ضمن بررسي علل اين مشكل با توجه به اين كه مردم اين مناطق، مردمي مومن، با‌فرهنگ، انقلابي و با گذشت هستند با برنامه‌ريزي و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و مذهبي، آمار صلح و سازش در اين دو حوزه را افزايش دهيم. 

 به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، جعفري در ادامه بر اهميت رسيدگي به موضوع انفال به ويژه مسائل مربوط به بهره‌برداري از معادن شمال استان اصفهان تاكيد و اظهار داشت: با توجه به اهميت معادن شمال استان به ويژه در شهرستان نطنز و مسائل و مشكلاتي كه در صدور مجوزها و روند بهره‌برداري از اين معادن وجود دارد، دبيرخانه شوراي حفظ حقوق بيت‌المال در حال انجام مكاتبات و جمع‌آوري مستندات لازم براي رسيدگي به اين موضوع در شوراي حفظ حقوق بيت‌المال است.

گفتني است در اين بازديد، رييس دستگاه قضايي استان ضمن ملاقات چهره‌به‌چهره با ارباب رجوع و قضات و كارمندان اين دو حوزه، دستوراتي در جهت رفع برخي مشكلات صادر نمود.

 انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید