جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » مجلس با تصویب قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن صدای مستاجران شد

قالیباف:

مجلس با تصویب قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن صدای مستاجران شد

کد خبر: 9564

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مستاجر در رها شدگی بازار اجاره‌بها زیرتیغ قیمت‌های غیرمنصفانه اجاره بها قرار گرفته بود، گفت: مجلس یازدهم با تصویب قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن در کنار حفظ منافع مالکان منصف، صدای مستاجران شد.

رخدادشهر: محمد باقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه (۲۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور با تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی(ع) در گزارشی درباره مسکن اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که امروز مسکن مهمترین مساله مردم در سبد هزینه‌های خانوار محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل در نقشه راه مجلس یازدهم، برای تحول در قوانین اقتصادی کشور، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن، قوانین سه گانه مجلس برای مسکن نهایی شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در مدت زمان فعالیت خود سه گام اساسی و مهم برای حل معضل مسکن برداشت، تصریح کرد: برای تسهیل تولید مسکن، طرح جهش تولید مسکن تصویب شد تا دست دولت برای ساخت مسکن باز شود و امروز نیز دولت سیزدهم به پشتوانه همان قانون به دنبال ساخت مسکن است.

قالیباف اضافه کرد: برای وارد کردن چندین میلیون مسکن احتکار شده به بازار مسکن، قانون مالیات بر اجاره‌ خانه‌های خالی تصویب و ابلاغ شد و در گام آخر، مجلس در هفته گذشته با تصویب قانون موثر با استفاده از تجربه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، زیرساخت قانونی برای مقابله با آشفته بازار اجاره بهای مسکن را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه جریان‌های ذینفع در سال‌های طولانی قوانین اجاره بهای مسکن را به ضرر مستاجرین تدوین کرده بودند، گفت: مستاجران در رها شدگی بازار اجاره‌بها زیرتیغ قیمت‌های غیرمنصفانه اجاره بها قرار گرفته بودند اما مجلس یازدهم با تصویب قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن در کنار حفظ منافع مالکان منصف، صدای مستاجران شد.

ایرنا نوشت، رییس قوه مقننه تاکید کرد: این قانون در صورت تایید شورای نگهبان و اجرای مناسب می‌تواند افزایش سالیانه اجاره بهای را ضابطه مند کند و اجاره بها در اختیار چندین دلال و واسطه و بازی با قیمت مسکن در سایت های اینترنتی تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون به اهتمام ویژه دولت نیاز دارد و با توجه به مشارکت دولت در تصویب این قانون و جدیتی که در دولت سیزدهم وجود دارد، امید است در فرصت منطقی با اقدامات دولت شاهد تحول عملیاتی در بازار مسکن باشیم.

کلید واژه ها:
اجاره مسکن, مجلس
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید