دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » هجوم ملخ‌ها به منطقه طبیعی گردشگری اورامانات

هجوم ملخ‌ها به منطقه طبیعی گردشگری اورامانات

کد خبر: 9552

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه گفت:  در پی طغیان آفت ملخ در بعضی از روستاهای شهرستان پاوه از جمله روستای لاران علیا شرایط زندگی برای اهالی سخت شده، این ملخ ها محلی بوده که با توجه به بارش‌های خوب امسال ریزش بیشتری داشته‌اند.

رخدادشهر: شهرام رستمی گفت: آفت ملخ بومی یکی از آفت‌هایی است که چندین سال است در شهرستان پاوه وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر ساله توسط مدیریت جهاد کشاورزی به صورت محلول‌پاشی و همچنین طعمه مسموم با این آفت مبارزه می‌شود، ادامه داد: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاوه و مراکز خدمات به طور مرتب از روستاهای بخش تابعه بازدید داشته‌اند و سم و طعمه مسموم به طور رایگان در اختیار باغداران و کشاورزان قرار می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی پاوه تصریح کرد: این آفت در مراتع و جنگل‌های منطقه وجود دارد و با توجه به توپوگرافی سخت، صعب‌العبور بودن مبارزه با این آفت در مراتع و جنگل‌های مشکل‌ساز شده است.

ایلنا نوشت، وی خاطرنشان کرد: امسال در این راستا نزدیک به یک‌هزار هکتار اراضی آلوده به این آفت سم‌پاشی شده و این مبارزه همچنان با در اختیار قرار دادن سم در اختیار کشاورزان به صورت رایگان همچنان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: انتظار داریم باغداران با کارشناسان مدیریت کشاورزی شهرستان پاوه تعامل بیشتری داشته تا ان‌شاءالله با کمک یکدیگر با این آفت مبارزه کنیم و باعث کاهش خسارت به محصولات باغی و زراعی باشیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید