دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » دولت به تنهایی نمی‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور:

دولت به تنهایی نمی‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد

کد خبر: 9545

  معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: دولت و حاکمیت به تنهایی نمی‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثرباشند مدل‌های خودجوش و افراد مبتکر می‌توانند به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

رخدادشهر: غلامعباس ترکی امروز در حاشیه بازدید از مدرسه صبح رویش (مدرسه کودکان کار و در معرض آسیب‌های اجتماعی) اظهار کرد: حوزه فعالیت‌تان در خصوص آموزش و پرورش کودکان کار است که اقدام بسیار ارزشمندی است.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور افزود: برای کمک به رفع موانع قضایی و سایر موضوعاتی که می‌توانیم تاثیر گذار باشیم، اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از گسترش تعداد مراکز آموزشی ٨گانه در حوزه آموزش به کودکان در معرض آسیب استقبال می‌کنیم. خصوصاً اینکه ضرورت افزایش مراکز سیار بیشتر احصا می‌شود چراکه اگر مخاطره و آسیبی برای کودکان کار پیش بیاید، مرکزی در کنار اورژانس اجتماعی برای کمک به رفع مشکلات و آلام کودکان کار وجود داشته باشد.

ترکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از این کودکان در شرایطی هستند که نمی‌توانند کنار خانواده‌های خود باشند، اگر امکان پذیرش شبانه روزی آن‌ها در این مدارس باشد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدمات آموزشی که در مدارس صبح رویش ارائه می‌شود، به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، افزود: بدون کمک تشکل‌های مردمی و خیرین امکان مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد؛ باید مدل‌هایی برای افزایش کمک‌های مردمی و خیرین در این راستا، ارائه کرد.

ترکی با اشاره به اینکه دولت و حاکمیت به تنهایی نمی‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثرباشند، افزود: مدل‌های خودجوش و افراد مبتکر می‌توانند به رفع اسیب‌های اجتماعی و کمک به افراد بزه دیده و آسیب پذیر کمک‌های شایان توجهی ارائه کنند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور خطاب به مسئولان این مدرسه یادآورشد: اطلاع رسانی در زمینه فعالیت شما و تبلیغ این ایده و الگویی که اجرا کردید، کمک می‌کند امورات دیگر تسهیل می‌شود.

صادقی، مدیر‎کل پیشگیری از آسیب‎ های اجتماعی دادستانی کشور نیز در ادامه این جلسه گفت: از دیدار با افرادی که با تفکری آسمانی، درحال کمک به همنوع هستند، خرسندیم.

وی افزود: اگر در این مدرسه به امورات کودکان کار رسیدگی نکنید، شاید این کودکان در آینده‌ای نه چندان دور در کانون اصلاح و تربیت دیده شوند لذا کاری ارزشمند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهید که بسیار ارزشمند است.

مدیر‎کل پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی دادستانی کشور خطاب به مدیران این مدرسه پیشنهاد کرد: آیا به روش‌های بهبود کار فکر می‌کنید؟ آیا دغدغه‌های مادرانه و پدرانه برای بعد از اتمام تحصیلات این دانش اموزان از مدرسه دارید؟ چه برنامه‌هایی برای زمان تعطیلات تابستانه دانش آموزی دارید؟ لازم است برای خانواده دانش آموزان هم بسته آموزشی داشته باشیم.

صادقی تاکید کرد: می‌توان در این مدرسه از حضور و همکاری مشاور حقوقی استفاده کرد تا قوانین مربوط به حوزه کودکان را هم به مدیران و هم به دانش آموزان بیاموزاند و مشاوره‌های حقوقی و قضایی لازم را ارائه کند.

وی با تاکید به مسئولان مدرسه از ورود به مسائل حاشیه‌ای گفت: می‌توان با تکیه بر دانش روز، افزایش توانایی‌ها و تکیه بر کار آموزشی و پرورشی صرف، کاری تخصصی و فوق العاده مانند گذشته ارائه کرد.
مدیر‎کل پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی دادستانی کشور با اشاره به اهمیت اموزش کودکان کار بیان کرد: آموزش ویژه‌ای که بتواند کودکان کار و خیابانی را از اسیب‌های اینده نجات دهد، فعلاً ارائه نمی‌شود و شاید اگر مدل آموزشی این مدرسه را توسعه ملی بدهیم، بتوانیم گام‌های موثر و بلندتری در آموزش این کودکان برداریم.

صادقی با تاکید بر توسعه مدارس صبح رویش در سراسر کشور گفت: می‌توان دوره‌های بازدید همکاران قضایی از مدارس صبح رویش را داشته باشیم تا دادستان‌ها از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز اموزشی قرار بگیرند.

مهر نوشت، وی اضافه کرد: باید بتوانیم دانش آموزان با استعداد در این مدارس را شناسایی کنیم و زمینه بالفعل کردن توانایی هایشان را فراهم کنیم.

مدیر‎کل پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی دادستانی کشور گفت: می‌توانیم حلقه واسط بین شما با خیرین باشیم و حتی زمینه دریافت سرپرستی تعدادی از کودکان بی سرپرست را با هماهنگی دادسرای سرپرستی فراهم کنیم.

وی پیشنهاد کرد: می‌توانیم با برگزاری جلسات مشترک با شهرداری، زمینه اشتغال نیمه پایدار این کودکان را با وساطتت خود فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید