پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » تا پایان تیرماه، برنامه کاهش آلودگی هوای اصفهان تنظیم و ابلاغ شود

معاون استاندار اصفهان در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا:

تا پایان تیرماه، برنامه کاهش آلودگی هوای اصفهان تنظیم و ابلاغ شود

کد خبر: 9542

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا پایان تیرماه سال‌جاری برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان با دریافت نظر دستگاه‌های اجرایی آماده و ابلاغ شود همچنین ضمانت اجرای این برنامه نیز با مراجع قضایی خواهد بود.

رخدادشهر: مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا گفت: بایستی اطلاعات مورد نیاز به‌منظور تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان تکمیل، تدوین و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: همچنین ضروری است تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان با اعلام نظر دستگاه‌های مرتبط تا حصول نتیجه در دستور کار باشد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به دلیل اهمیت موضوع آلودگی هوا در استان ضروری است از دستگاه‌هایی که تکلیف قانونی در این حوزه ندارند از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، اصفهان و صنعتی اصفهان بار اصلی علمی استان را بر دوش می کشند نیز نظرخواهی شود.

زینلیان تأکید کرد: تا پایان هفته جاری نظر دستگاه‌های اجرایی استان ارسال و تدوین برنامه به هیچ عنوان متوقف نشود. وی ادامه داد: تا پایان تیرماه سال‌جاری برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان با دریافت نظر دستگاه‌های اجرایی آماده و ابلاغ شود، ضمانت اجرای این برنامه نیز با مراجع قضایی خواهد بود. دکتر زینلیان همچنین در خصوص «مدیریت سبد انرژی توسط مدیریت استان» گفت: اگر در اصفهان قرار است از سوخت مازوت استفاده شود، بایستی سبد انرژی استان مشخص و مدیریت آن به استان سپرده شود. وی تأکید کرد: مدیریت سبد انرژی توسط مدیران مرتبط استان با جدیت در سطح‌ ملی بیان و مستمراً پیگیری شود تا به نتیجه برسیم. دکتر زینلیان افزود: در روزهای آینده نیز میزبان رییس سازمان محیط زیست خواهیم بود در این سفر نیز مذاکرات خود را حول این موضوع مهم ادامه خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص دریافت تسهیلات ذوب آهن از صندوق ملی توسعه و صندوق ملی محیط زیست جهت کاهش آلودگی هوا، گفت: ذوب آهن سالیان بسیار در جبهه صنعت تلاش کرده و بار بزرگی را از دوش کشور برداشته است. لیکن در حال حاضر عمر این کارخانه از ۴۰ سال به بالا رفته و با توجه به افزایش سطح آلودگی‌های آن، باید زودتر تعیین تکلیف شود. دکتر زینلیان با بیان اینکه سلامت مردم اولویت و خط قرمز مدیریت استان است، تصریح کرد: در سفر هفته گذشته به شهرستان لنجان، آلودگی هوا ناشی از کارخانه ذوب آهن در این شهرستان مشهود و مردم بسیار گلایه‌مند بودند که گلایه به حقی است.

وی عنوان کرد: در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان بعنوان دستگاه تخصصی با قدرت و جدیت ورود کند و مدیریت استان نیز حمایت خواهد کرد تا ذوب آهن دستگاه‌ها و تجهیزات خود را بروز‌رسانی و برنامه مشخص و مدون خود را در این خصوص ارائه کند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن راستی آزمایی، نظارت خود را تشدید کند تا در زمستان آلودگی هوای استان به حداقل برسد.

زینلیان عنوان کرد: باید توسعه استان در حوزه‌های گردشگری و دانش‌بنیان محقق شود تا بیش از این شاهد آلودگی هوا نباشیم. وی افزود: در حال حاضر صنایعی که از سالهای قبل شکل گرفته‌اند دو راهکار اساسی پیش رو دارند، یا تجهیزات خود را بروز‌رسانی کنند و آلودگی‌ها را کاهش دهند، یا باید حذف شوند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از عزم وزارت کشور در راستای کمک به برنامه‌های کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: سال گذشته اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور بود از این رو برنامه‌های مدیریت استان از سمت وزارت کشور نیز به خوبی حمایت می‌شود از این رو بایستی با همبستگی درون استان جهت کاهش آلودگی هوا اقدام نماییم.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید